Nederlands basketbalteam vindt sponsor
- Sponsoring
- 23 feb 2015 @ 09:05
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketing
- 23 feb 2015 @ 09:05
- Redactie Sponsoring
Paul Meijering Stainless Steel zal de komende drie jaar het Nederlands basketbalteam sponsoren. Het Nederlands team heeft zich voor het eerst in 25 jaar geplaatst voor het Europees kampioenschap, dat komende september in Zagreb plaatsvindt. Oud-international en voormalig NBA-speler Rik Smits steunt de campagne van het Nederlands team met 25.000 dollar.
Paul Meijering Stainless Steel is een bedrijf uit Zaltbommel dat roestvrijstalen producten levert aan de toegepaste metaalindustrie, off-shore industrie, handelsbedrijven en de (petro)chemische en voedingsmiddelen industrie. Wereldwijd is het bedrijf in 45 landen actief. Paul Meijering Stainless Teel is al langere tijd partner van SPM Shoeters Den Bosch in de Dutch Basketball League.
Voorzitter Bert Kragtwijk van de De Stichting Nederlands Mannen Team (NMT): 'Wij hebben hoog ingezet om een kwalitatief programma te kunnen garanderen. We willen bovendien met Oranje minimaal vijf jaar vooruit kijken. Die hoge ambitie begint nu werkelijkheid te worden. Paul Meijering Stainless Steel levert een bijdrage waar we dolgelukkig mee zijn. Dat hij zich voor drie jaar aan Oranje verbindt, tekent bovendien het vertrouwen.'
Rik Smits was de eerste die positief reageerde op een oproep van de stichting NMT aan iconische spelers om de plannen te steunen. Kragtwijk zegt dat de begroting van de Oranje-campagne niet alleen door Paul Meijering Stainless Steel en Rik Smits wordt gedragen. Kragtwijk: 'Wij hebben meer donaties gekregen. Maar deze donateurs hechten geen belang aan ruchtbaarheid rond hun giften. Het gaat echt om substantiële bedragen, schitterende gebaren. Wat er de afgelopen maanden aan positivisme rond Oranje is losgekomen, is bijna met geen pen te beschrijven.'
Kragtwijk doet een beroep op de oud-internationals. Kragtwijk: 'Want we zijn er nog niet. We zullen nog meer geld uit de markt moeten halen, om het echt professioneel aan te kunnen pakken. Hoe breder wij het draagvlak voor Oranje kunnen maken, hoe liever wij het hebben. Het uiteindelijke doel van ons plan met het Nederlands team is het hele Nederlandse basketball te laten profiteren en naar een hoger niveau te tillen. Wij staan met de armen wijd open voor iedereen die daaraan mee wil helpen.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing