Adidas verlaat NBA na 2017
- Sponsoring
- 18 mrt 2015 @ 09:11
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringPartnershipSportmarketing
- 18 mrt 2015 @ 09:11
- Redactie Sponsoring
Adidas zal het contract met de NBA-teams niet verlengen wanneer deze na seizoen 2016-2017 afloopt. Het Duitse sportmerk betaalde rond de 400 miljoen dollar om 11 seizoenen lang de spelers in de hoogste Amerikaanse basketbalcompetitie te mogen kleden.
De sportkoepel heeft Adidas afgelopen week medegedeeld dat het ook andere bedrijven wil laten meebieden. De NBA verwacht midden april de nieuwe partner bekend te kunnen maken. Nike en Under Armour lijken de grootste kanshebbers,
Als Adidas de NBA verliest, heeft het geen enkel contract met een grote sport in de VS. Dit terwijl Adidas toch al moeite heeft om marktaandeel te behouden in de strijd met Nike en nieuwkomer Under Armour. Reebok, dat sinds 2006 onderdeel is van Adidas, is nog wel kledingpartner van de de ijshockeycompetitie NHL.
Nike is er veel aan gelegen om het NBA-contract binnen te halen. Het heeft een marktaandeel van 85 procent in de verkoop van basketbalschoenen en wil tegelijkertijd Under Armours groei stuiten. Voor Under Armour biedt samenwerking met de NBA juist de kans om zich ook internationaal te kunnen presenteren.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing