Amstel Radler Challenge voorafgaand aan Amstel Gold Race

Amstel Radler Challenge voorafgaand aan Amstel Gold Race
  • Sponsoring
  • 31 mrt 2015 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnershipSportmarketing

Oud-schaatser en Olympisch kampioen Mark Tuitert wordt verantwoordelijk voor een nieuw onderdeel van het Amstel Gold Race-weekend: de Amstel Radler Challenge. Op vrijdagavond 17 april gaan wielrenners, schaatsers en amateurs in een één-tegen-één wedstrijd de uitdaging met elkaar aan: wie fietst het snelst de Cauberg op? Leo van Vlietkoersdirecteur Amstel Gold Race, heeft Tuitert maandag benoemd tot koersdirecteur.

Tuitert: 'Wie hebben er meer explosieve kracht op de fiets: wielrenners of schaatsers? Met andere woorden, zijn wielrenners wel écht de snelste fietsers? Een vraag die me bezig houdt. En wis ook de amateurs niet uit, zij kunnen zeker ook verrassend presteren. Vanuit dat idee heb ik samen met de organisatie de Amstel Radler Challenge opgezet; 500m volle bak bergop in een één-tegen-één wedstrijd op de Cauberg. Ik ben er trots op dat de Amstel Radler Challenge onderdeel is van het Amstel Gold Race-weekend. Als koersdirecteur en als deelnemer ga ik de uitdaging aan.'

Van Vliet: 'Dit jaar is de 50ste editie van de Amstel Gold Race, inmiddels uitgegroeid tot het grootste wielerevenement van ons land. Na de introductie van de toerversie en de Amstel Gold Race Xperience zocht ik een nieuw element om deze jubileumeditie extra feestelijk te maken. Het concept dat Mark heeft bedacht sluit perfect aan op ons weekend. De Amstel Radler Challenge is sportief, spannend en een echte publiekstrekker. En of die schaatsers echt zo snel zijn, dat gaan we mee maken. Ik ben blij Mark als mijn collega te verwelkomen en kijk uit naar een mooie samenwerking.'

De Amstel Radler Challenge vindt plaatst op vrijdagavond 17 april. In zo’n 30 heats nemen (oud-) topsporters en amateurs het tegen elkaar op in een korte maar heftige race. De start ligt onderaan de Cauberg in Valkenburg, de finish iets meer dan 500m bergop.

Lees in de komende editie van MarketingTribune een interview met Mark Tuitert en Niels Grevenstuk, senior sponsormanager bij Heineken, over de Amstel Radler Challenge.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken