Apple nummer 1 in product placement
- Sponsoring
- 5 mrt 2015 @ 08:03
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringKunst & CultuurPartnership
- 5 mrt 2015 @ 08:03
- Redactie Sponsoring
Voor het eerst in drie jaar zijn producten van Apple weer het meest in films te zien door middel van product placement. De voorsprong was nipt, Coca-Cola en Sony werden maar een keer minder getoond of genoemd. Apple dankt zijn winst mede aan The Lego Movie waarin Lord Business over zijn iPod Shuffle spreekt.
Dat meldt de site Brandchannel, dat jaarlijks een overzicht biedt van het aantal product placements in films. De site berekent de score aan de hand van het aantal films die bovenaan de wekelijkse box office stonden.
Apple was te zien in negen van de 35 films die bovenaan die lijst stonden, naast The Lego Movie ook onder meer Gone Girl en Captain America: Winter Soldier. De laatste film was zelfs deels in een Apple Store gefilmd (zie de foto). Apple was eerder het meest te zien in 2009, 2010 en 2011.
Transformers: Age of Extinction was de film met de meeste product placements: 55. Gone Girl volgt op korte afstand met 48.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing