Apple nummer 1 in product placement

Apple nummer 1 in product placement
  • Sponsoring
  • 5 mrt 2015 @ 08:03
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & CultuurPartnership

Voor het eerst in drie jaar zijn producten van Apple weer het meest in films te zien door middel van product placement. De voorsprong was nipt, Coca-Cola en Sony werden maar een keer minder getoond of genoemd. Apple dankt zijn winst mede aan The Lego Movie waarin Lord Business over zijn iPod Shuffle spreekt.

Dat meldt de site Brandchannel, dat jaarlijks een overzicht biedt van het aantal product placements in films. De site berekent de score aan de hand van het aantal films die bovenaan de wekelijkse box office stonden.

Apple was te zien in negen van de 35 films die bovenaan die lijst stonden, naast The Lego Movie ook onder meer Gone Girl en Captain America: Winter Soldier. De laatste film was zelfs deels in een Apple Store gefilmd (zie de foto). Apple was eerder het meest te zien in 2009, 2010 en 2011.

Transformers: Age of Extinction was de film met de meeste product placements: 55. Gone Girl volgt op korte afstand met 48.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken