Lego en Unicef gaan samenwerken

Lego en Unicef gaan samenwerken
  • Sponsoring
  • 20 mrt 2015 @ 10:56
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappij

De Lego groep, de Lego Foundation en Unicef zijn een samenwerking aangegaan. De organisaties richten zich op kinderrechten en de ontwikkeling van jonge kinderen en op richtlijnen voor kinderrechten en het bedrijfsleven. Lego is het eerste bedrijf in de speelgoedbranche dat een partnerschap met Unicef aangaat.

Dat meldt Filanthropium.

De Lego groep en Unicef zijn voor drie jaar een samenwerking aangegaan. In die jaren willen ze de Children’s Rights and Business Principles bij bedrijven onder de aandacht brengen. De richtlijnen helpen bedrijven om rekening te houden met de kinderrechten, binnen het bedrijf en in de samenleving.

Jørgen Vig Knudstorp, de directeur van de Lego groep: ‘Kinderen zijn heel belangrijk voor ons. Eén van onze kernwaarden is het ontwerpen van creatieve, kwalitatief hoogwaardige producten die de ontwikkeling van kinderen moeten stimuleren en ondersteunen. Ik ben er heel trots op dat Lego het eerste bedrijf in de speelgoedbranche is, dat een wereldwijde samenwerking is aangegaan met Unicef.’

Voor het tweede partnerschap heeft de Lego Foundation 8,2 miljoen dollar beschikbaar gesteld aan Unicef om de ontwikkeling van jonge kinderen door middel van spel te stimuleren. Deze samenwerking loopt 3,5 jaar. ‘Dit partnerschap is een grote stap richting het creëren van een toekomst waarin onderwijs door middel van spel, kinderen motiveert om te blijven leren en creatief te zijn’, aldus Hanne Rasmussen, directeur van de Lego Foundation.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken