Manchester City streeft United in sponsoring voorbij
- Sponsoring
- 10 mrt 2015 @ 08:05
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 10 mrt 2015 @ 08:05
- Redactie Sponsoring
Manchester City en hoofdsponsor Etihad, de nationale vliegmaatschappij van Abu Dhabi, zal hun sponsorovereenkomst openbreken en de vergoeding verdubbelen. De 10-jarige overeenkomst ter waarde van 400 miljoen pond (ruim 550 miljoen euro) is nog maar vier jaar onderweg, maar beide partijen willen de vergoeding verhogen tot 80 miljoen pond per jaar.
Dat meldt The Mirror.
In de huidige sponsorovereenkomst zijn de sponsoring van het shirt, trainingskleding en het stadion en het trainingcomplex inbegrepen. Omdat City de gemeente jaarlijks 2 miljoen pond moet betalen om het stadion te mogen vermarkten, houdt de club netto minder over aan de shirtsponsoring dan de meeste grote clubs in Engeland.
Manchester United ontvangt van Chevrolet 47 miljoen pond voor shirtsponsoring, de nieuwste overeenkomst tussen Chelsea Yokohama Rubber is 200 miljoen pond in vijf jaar waard.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing