Manchester City streeft United in sponsoring voorbij

Manchester City streeft United in sponsoring voorbij
  • Sponsoring
  • 10 mrt 2015 @ 08:05
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Manchester City en hoofdsponsor Etihad, de nationale vliegmaatschappij van Abu Dhabi, zal hun sponsorovereenkomst openbreken en de vergoeding verdubbelen. De 10-jarige overeenkomst ter waarde van 400 miljoen pond (ruim 550 miljoen euro) is nog maar vier jaar onderweg, maar beide partijen willen de vergoeding verhogen tot 80 miljoen pond per jaar.

Dat meldt The Mirror.

In de huidige sponsorovereenkomst zijn de sponsoring van het shirt, trainingskleding en het stadion en het trainingcomplex inbegrepen. Omdat City de gemeente jaarlijks 2 miljoen pond moet betalen om het stadion te mogen vermarkten, houdt de club netto minder over aan de shirtsponsoring dan de meeste grote clubs in Engeland.

Manchester United ontvangt van Chevrolet 47 miljoen pond voor shirtsponsoring, de nieuwste overeenkomst tussen Chelsea Yokohama Rubber is 200 miljoen pond in vijf jaar waard.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken