Mercedes-AMG voor 20e seizoen actief in Formule 1

Mercedes-AMG voor 20e seizoen actief in Formule 1
  • Sponsoring
  • 10 mrt 2015 @ 13:53
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSportmarketing

Tijdens de eerste Grand Prix van het Formule 1-seizoen in het Australische Melbourne (12-15 maart 2015) debuteert de Mercedes-AMG GT S als Official Safety Car en maakt de nieuwe C 63 S Estate zijn opwachting als Official Medical Car. Mercedes-AMG is sinds 1996 zonder onderbreking actief in de koningsklasse van de internationale motorsport.

De FIA stelt hoge eisen aan de Safety Car: hoge bochtsnelheden, dynamische tussensprints en snelle rondetijden. De Safety Car mag niet te langzaam rijden zodat de banden en remmen van de Formule 1-auto's niet teveel afkoelen en de motoren niet oververhit raken. Bernd Mayländer (43) zit sinds 2000 achter het stuur van de Safety Car met Peter Tibbetts (59) als co-piloot. Zij staan samen standby in de pitstraat en komen in actie zodra ze daarvoor de opdracht krijgen van de raceleiding.

De aandrijflijn van de Official Safety Car komt overeen met die van de straatversie van de GT S. Met een topsnelheid van 375 kW (510 pk) en een maximaal koppel van 650 Nm staat de 4.0 liter V8-biturbomotor garant voor eersteklas rijeigenschappen. De GT S sprint in 3,8 seconden van nul naar 100 km/h en behaalt een topsnelheid van 310 km/h.

Als akoestische geste naar de Formule 1-fans op de tribunes en voor de televisieschermen is de GT S uitgerust met een gemodificeerde Performance uitlaatsysteem, waardoor het AMG V8-motorgeluid nog markanter en emotioneler klinkt.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken