Nascar wil 1 miljard dollar voor 10 jaar sponsoring
- Sponsoring
- 5 mrt 2015 @ 11:40
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketing
- 5 mrt 2015 @ 11:40
- Redactie Sponsoring
De Amerikaanse organisator van autoraces Nascar wil 1 miljard dollar ontvangen van het bedrijf dat 10 jaar de Sprint Cup Series gaat sponsoren. Sprint zal aan het einde van 2016, na 13 jaar, de sponsoring van de grootste stock car-competitie beëindigen.
De nieuwe vraagprijs, voor de helft bestaand uit rechten en voor de andere helft uit activaties, ligt 33 procent hoger dan de originele sponsordeal. In 2004 sloot Nascar een overkomst met Nextel voor 750 miljoen dollar in 10 jaar.
Enkele jaren daarna nam Sprint Nextel over veranderde ook de naam van de Series Cup. Sprint wist in 2011, mede door tegenvallende kijkcijfers, de overeenkomst voor die jaar te verlengen tegen 50 miljoen dollar per jaar, schrijft Sports Business Daily. Het is de grootste sportsponsordeal in Noord-Amerika.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing