Geen City Racing Rotterdam door gebrek aan sponsoren

Geen City Racing Rotterdam door gebrek aan sponsoren
  • Sponsoring
  • 30 apr 2015 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

City Racing Rotterdam 2015, wat gepland staat voor 30 augustus, gaat voor het eerst na tien edities niet door. Door een gebrek aan sponsoren is het niet gelukt het evenement rond te krijgen.

Dat meldt de organisator van City Racing, Rotterdam Racing, dat in 2005 is opgericht door Herman Vaanholt en Robert Heilbron. Roterdam Racing heeft in de afgelopen maanden vele potentiële sponsoren benaderd en overlegd met de gemeente Rotterdam, maar er is geen partij die echt haar mouwen wil opstropen.

'We hebben er echt alles aan gedaan om City Racing in 2015 van de grond te krijgen, dat is tot op heden niet gelukt. Het is zeer jammer want er gaat veel verloren als het niet doorgaat. Per City Racing evenement wordt er, naast het evenement, 15 miljoen euro uitgegeven in Rotterdam en het evenement krijgt van de bezoeker een ruime 8, zoals gebleken is uit de enquêteresultaten van 2014. Ook gaan tientallen miljoenen euro’s aan (internationale) exposure voor Rotterdam verloren. Afgelopen jaar is Rotterdam met Max Verstappen en Räikkönen meerdere malen op CNN, CNBC en op de hoofdpagina van Scuderia Ferrari F1 geweest', zegt Robert Heilbron. 'Echter City Racing is een kostbaar evenement en sponsoring is noodzakelijk om onder andere de inzet van beveiliging, verkeerregelaars en de bouw van het circuit te kunnen bekostigen.'

Rotterdam Racing meldt dat sponsoren zich alsnog mogen melden. Een naamgevend sponsor zal hiervoor ongeveer 500.000 euro moeten vrij maken. In 2016 wil de organisatie wel een City Racing organiseren, mogelijk op een andere manier.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken