Historisch besluit: Philips stopt als shirtsponsor PSV

Historisch besluit: Philips stopt als shirtsponsor PSV
  • Sponsoring
  • 22 apr 2015 @ 07:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingVoetbal

Zelfs aan het huwelijk tussen Philips en PSV komt een einde. Philips stopt na het einde van volgend seizoen als shirtsponsor van PSV, als het huidige contract afloopt. Dat hebben beide partijen in goed overleg besloten.

Dat meldt Voetbal International.

Philips stond aan de basis van de oprichting van de voetbalclub en staat sinds er shirtsponsoring bestaat in het Nederlandse betaalde voetbal op het shirt van de kersverse kampioen. Vanaf 2016 zal daar een einde aan komen.

Philips en PSV zijn het erover eens dat het beter is voor het bedrijf en de club als ze de aard van de samenwerking herzien, schrijft Voetbal International.

Het elektronicabedrijf zal wel een belangrijke sponsor blijven. Ook zal het Philips Stadion zijn naam behouden, meldt het Eindhovens Dagblad. Philips betaalt nu jaarlijks tussen de vijf en zeven miljoen euro aan PSV.

De Eindhovense club is ook op zoek naar een nieuwe rugsponsor. Eerder dit jaar gaf kredietverstrekker Freo zijn sponsorovereenkomst niet te verlengen. Freo betaalt de Eindhovenaren 1,4 miljoen euro per jaar.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken