Samsung lokale sponsor Pyeongchang 2018

Samsung lokale sponsor Pyeongchang 2018
  • Sponsoring
  • 8 apr 2015 @ 10:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringOlympische SpelenPartnership

Zuid-Korea's grootste onderneming Samsung heeft getekend als lokale sponsor van de Winterspelen Pyeongchang 2018. Het contract wordt geschat op een waarde van 84 miljoen euro. Samsung is ook al TOP-sponsor van het IOC tot einde 2020.

'We zijn blij dat Samsung Pyeongchang 2018 ondersteunt, naast het TOP-partnerschap', zegt Pyeongchang 2018-president Cho Yang-ho. 'We zijn ervan overtuigd dat deze sponsorovereenkomst andere Koreaanse bedrijven zal aanzetten om zich als sponsor aan de Winter- en Paralympische Spelen van Pyeongchang 2018 te verbinden.'

De organisatie van Pyeongchang 2018 stelt dat het 41 procent van de benodigde sponsoringgelden heeft binnengehaald. Een rapport dat in december werd gepubliceerd beweert het tegenovergestelde. De organisatie heeft zelfs een bedrag ter grootte van 160 miljoen euro moeten lenen van de overheid.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken