Stance nieuwe sokkenleverancier van NBA

Stance nieuwe sokkenleverancier van NBA
  • Sponsoring
  • 1 mei 2015 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingSport

De hoogste Amerikaanse basketbalcompetitie heeft een meerjarig contract gesloten met sokkenfabrikant Stance. Het bedrijf zal sokken leveren aan alle NBA-teams en mag als eerste bedrijf het eigen logo op de sokken plaatsen.

Financiële details zijn niet bekend gemaakt, zegt Bloomberg, dat daaraan toevoegt dat volgens een onderzoeksbureau de wereldwijde markt voor NBA-sokken 5,6 miljard dollar zou bedragen. De NBA wil niet verder gaan dan dat de verkoop van sokken de laatste jaren een groei vertoond van drie cijfers.

John Wilson, oprichter en directeur van Stance: 'De NBA vindt zijn roots in de basketbalsport, maar als je kijkt naar de lifestyle en cultuur om het basketbal, zoals het een relatie heeft met muziek, mode en sneakers – heeft de NBA een zeer uniek cultureel element.' Stance volgt For Bare Feet op.

Stance zal de teams verschillende kleurenopties bieden, maar ook sokken uitbrengen speciaal voor NBA-evenementen als de All-Star Game of rondom kerst.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken