Twitter en NOC*NSF slaan handen ineen

Twitter en NOC*NSF slaan handen ineen
  • Sponsoring
  • 9 apr 2015 @ 10:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingPartnership

Twitter is vanaf heden officieel mediapartner van NOC*NSF. De nationale sportkoepel ziet Twitter als een waardevol platform om mensen te stimuleren om meer te bewegen en te genieten van datgene wat de sport in Nederland te bieden heeft.

Sport is een van de meest besproken onderwerpen op Twitter. Niet voor niets zijn voetbalwedstrijden ieder weekend trending, gaan sportbeelden via Twitter dagelijks de hele wereld over en kunnen sporters rekenen op talloze online fans. Sport heeft unieke content te bieden voor de sportliefhebbers op Twitter.

Twitter doet zelf een flinke duit in het zakje om dit reeds bestaande huwelijk tot een succes te maken. Het real-time, openbare platform stelt sportbonden, partners en atleten in staat hun fans niet alleen dichter naar zich toe te brengen maar om hun bovendien een unieke ervaring te bezorgen.

Door middel van het mediapartnership adviseert Twitter niet alleen NOC*NSF, maar ook hun partners en individuele sporters ten aanzien van hun online communicatiestrategie. Daarnaast ondersteunt Twitter de Partners in de Sport bij de realisatie van hun marketingdoelstellingen en activaties.

Marc de Vries, Country Manager Twitter Benelux: 'De dagelijkse grootschalige beleving van sport op Twitter maakt dat dit partnership voor ons een logische stap is. Nederland praat massaal over sport op Twitter; of het nu gaat over wedstrijden in de Eredivisie of de uitslag van een lokale hockeywedstrijd. Sport houdt ons bezig en dat is precies wat we delen op Twitter. In onze ogen kunnen we de beleving van sport op Twitter nog verder vergroten. Iets waar we de betrokken partijen graag bij adviseren en ondersteunen.'

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: 'Twitter biedt iedere sporter van welk niveau dan ook een mooi platform om eigen unieke sportervaringen breed te delen. Zo winnen we met z'n allen veel met sport. Met Twitter als mediapartner positioneren we ons in het hart van de social media.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken