Creatieve talenten geholpen met Blooom Award by Warsteiner

Creatieve talenten geholpen met Blooom Award by Warsteiner
  • Sponsoring
  • 24 apr 2015 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

Creatieven afkomstig uit verschillende kunstdisciplines, zoals beeldende kunst, design, fotografie of film & video, kunnen weer hun werken inzenden voor de Blooom Award by Warsteiner. Vorig jaar zijn de winnaars gekozen uit maar liefst 1200 inzendingen, afkomstig uit meer dan 65 landen.

Warsteiner wil door middel van deze competitie jonge creatieven een springplank bieden naar een internationale carrière. Het biermerk streeft er wel naar om de creatieven te zo optimaal mogelijk te ondersteunen op de lange termijn en biedt de winnaar daarom onder andere een zeer uniek mentorprogramma met een van de juryleden.

'De organisatie van de Blooom Award by Warsteiner heeft heel goed nagedacht over hoe zij de deelnemers kunnen ondersteunen op de lange termijn', aldus Johanna Flammer, winnares van de Blooom Award 2012. 'Alles wat je leert tijdens het mentorprogramma en de contacten die je legt zijn zeer waardevol.'

De winnaar krijgt tevens de kans om Art Basel Miami Beach te bezoeken. Nummer twee krijgt een solo-expositie in een geselecteerde galerie en een trip naar Parijs. Voor de nummer drie heeft de organisatie een eendaagse mentorsessie met een gekwalificeerde kunst expert in petto. De uiteindelijke 10 finalisten krijgen allemaal een podium tijdens “Blooom - the converging art show” in Cologne. Zij mogen hun werk tentoonstellen van 24 t/m 27 september.

Tot en met 31 juli 2015 kunnen creatieven vanaf 18 jaar werk inzenden dat maximaal 2 jaar oud is. Ieder ingezonden project zal zorgvuldig bekeken worden door een vakkundige jury. Deze bestaat dit jaar uit Catharina Cramer (eigenaresse Warsteiner), Yasha Young (directeur Blooom) en Walter Gehlen (directeur ART.FAIR).

Warsteiner wil alle creativo’s dan ook ondersteunen door hen te inspireren en kansen te bieden. Zo sponsort Warsteiner bijvoorbeeld expositie-openingen voor kunstenaars, maar ook events waar een duidelijke creatieve insteek centraal staat. Vier jaar geleden begon Warsteiner met een seeding programma dat het hele jaar door galerie-openingen ondersteunt – opgeteld ruim 100 events per jaar.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken