Maserati ziet fietsen als het nieuwe golf

Maserati ziet fietsen als het nieuwe golf
  • Sponsoring
  • 6 mei 2015 @ 13:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Het Italiaanse automerk Maserati gaat in navolging van het Verenigd Koninkrijk ook in Nederland de sportieve fietser ondersteunen. Afgelopen week tekende Maserati een overeenkomst met KlimClassic.

Met de entree in het actieve, sportieve fietsen erkent het automerk volgens eigen zeggen de trend van fietsen als het nieuwe golf. Maserati North Europe Country Manager Peter Denton kijkt uit naar het contact met de actieve fietser: 'We merken dat steeds meer klanten de fiets ontdekken en dromen van mooie belevenissen op prachtig vormgegeven tweewielers. Het is prettig om onderdeel van die belevenissen te zijn en we zijn blij dat we in het peloton zitten en actief deze fietsers kunnen ontmoeten.'

In Engeland werd Maserati onderdeel van het peloton als hoofdsponsor van de onlangs verreden Tour de Yorkshire Ride. In Nederland is Maserati een partnerschap aangegaan met de KlimClassic. 'De KlimClassic is één van de meest uitdagende Nederlandse fietstochten waarvoor je serieus getraind moet zijn. Wij houden van prestaties en klasse, en gaan bij de start dan ook actief op zoek naar die wielrenner. Onderweg verzorgen we koffie voor liefhebbers om een power boost te krijgen voor deze uitdagende tocht waarmee we onze wieleractiviteiten in Nederland aftrappen,” licht Denton toe. Tijdens de KlimClassic worden professionele video-opnames gemaakt zodat de deelnemers optimaal kunnen nagenieten van hun prestaties', sluit Peter Denton af.

12e KlimClassic
De klimklassieker van het voorjaar kent attractieve routes over 110 km en 160 km door de Belgische Voerstreek en de Ardennen. Uitdagende en vaak onbekende beklimmingen op de twee routes met respectievelijk 1.400 en 2.600 hoogtemeters. Op het parcours beklimmen deelnemers onder andere de Côte de la Redoute (max. 20%), Côte d’Oneux (max. 17%), de Côte de Forges en Les Waides. De start- en finishlocatie is voor het NH Hotel, naast MECC Maastricht.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken