Nieuw sport- en entertainmentmarketingbureau GroupM

Nieuw sport- en entertainmentmarketingbureau GroupM
  • Sponsoring
  • 19 mei 2015 @ 15:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingMedia

GroupM, het mediabureau van reclame- en mediabureau WPP, zet zijn eerste stappen in sport- en entertainmentmarketing. Onder de naam ESP zet GroupM twee nieuwe bedrijven in de markt: ESP Properties en ESP Brands.

ESP is het eerste bedrijf van GroupM dat zich zal richten op sport en entertainment. De organisatie is opgericht om rechthebbenden in de sport- en entertainmentwereld te helpen om het maximale uit de digitale en data gedreven veranderingen in het medialandschap te halen, om commerciële groei te stimuleren. ESP zal worden opgezet door middel van overnames, bijvoorbeeld van Two Circles, en de integratie van bestaande businessunits van GroupM. Hieronder behoort ook sponsoradviesbureau IEG.

Deze stap past bij de groeiende interesse van WPP in content. Het bedrijf investeerdere eerder al in MediaPro, VICE en Bruin Sports Capital.

ESP Properties begint met 150 werknemers in verschillende locaties: New York, Chicago, London en Singapore, plus extra teams in onder meer Los Angeles, Sao Paulo en Dubai. Tot de eerste klanten behoren de All Blacks, Cleveland Cavaliers, Valencia CF, England and Wales Cricket Board, Pele, en City Football Group, de overkoepelende organisatie van Manchester City en bijbehorende clubs.

GroupM is het grootste advertentie-mediabedrijf ter wereld. Naar schatting 32 procent van de wereldwijde uitgaven aan reclame lopen via dit bedrijf. Tot de groep behoren bedrijven als Maxus, MEC, MediaCom, Mindshare, QUISMA, Xaxis en Outrider. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken