Auping official partner van KNHB
- Sponsoring
- 4 jun 2015 @ 10:21
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketing
- 4 jun 2015 @ 10:21
- Redactie Sponsoring
Koninklijke Auping is official partner geworden van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB). Auping CEO Aart Roos en KNHB-directeur Erik Gerritsen hebben op de nieuwe centrale productie- en kantoorlocatie van Auping de samenwerking bezegeld.
Erik Gerritsen: 'Wij zijn trots op de komst van Auping als official partner van de KNHB. Een gezond en energiek leven begint met een goede nachtrust. Dit is voor iedereen van belang, maar zeker voor sporters die zowel mentaal als fysiek een topprestatie leveren op het veld. Het partnership brengt het belang van goed slapen onder de aandacht van 250.000 sporters en nog veel meer hockeyfans.'
Aart Roos: 'Slapen en scoren gaan hand in hand. Een goede nachtrust zorgt voor een energieke dag, zodat je een topprestatie kunt leveren op het veld en daarbuiten. Auping en de KNHB gaan beide al ruim 115 jaar voor goud en vullen elkaar daar perfect in aan. Wij zetten onze expertise op het gebied van slapen dan ook graag in om bij te dragen aan de sportieve ambities van de KNHB.'
Auping is al persoonlijk sponsor van Ranomi Kromowidjojo. Ook concurrent M Line zet vrijwel geheel in op sportsponsoring. Zo sponsort dat merk NOC*NSF, de Spaanse hockeybond en Marlou van Rhijn.
Op de foto: Hockeyinternational Frederique Derkx, KNHB-directeur Erik Gerritsen, Auping CEO Aart Roos en hockeyinternational Lidewij Welten.
Auping kondigt daarnaast een meerjarige samenwerking met het designbureau van Jan Taminiau aan. Jan Taminiau gaat in de komende maanden aan de slag met ‘de vele kwaliteitsstoffen en materialen die Auping rijk is en past deze duurzaam toe in ontwerpen die vervaardigd worden in het Auping naaiatelier in Deventer.’ Daarmee treedt het naar eigen zeggen in het slaapdomein van veel Nederlanders die ook tijdens hun nachtrust omgeven willen zijn door design.
Margriet van Zijl, Director Marketing & Innovation Auping: ‘Voor onze producten zoeken wij altijd naar vernieuwende en verrassende oplossingen die Nederlands vakmanschap, design en duurzaamheid combineren. Onze samenwerking met Jan Taminiau is daarin een perfecte match. Met zijn authentieke visie zal Jan Taminiau stoffen en materialen gaan verwerken in nieuwe ontwerpen waarin onze gedeelde passie voor Nederlands ambacht en design samenkomt.’
Samenwerking
Jan Taminiau vult aan: ‘Naast dat we staan voor Nederlands ambacht en design, beschikken Auping en ik beide over zeer gepassioneerde mensen in ons atelier. Auping heeft het grootste naaiatelier van Nederland en het is fascinerend om te zien over hoeveel flexibiliteit en vakmanschap dat beschikt. Zonder problemen werd het atelier omgegooid om gezamenlijk op één dag mijn ontwerp ‘The Sleeping Beauty’ te maken. De bereidheid van de medewerkers van het naaiatelier om dit te doen is exemplarisch voor de omslag die Auping heeft doorgemaakt in de afgelopen twee jaar. De volgende stap is om dit zichtbaarder richting de consument uit te dragen. Ik vind het een geweldige eer en uitdaging om hier een steentje aan bij te dragen door te inspireren en prikkelen.’
In onderstaande video: The Sleeping beauty. Jan Taminiau laat voor dit conceptuele ontwerp zijn inspiratie uit het vakmanschap en de historie van Auping samensmelten met referenties uit eigen historie: spelen met het spanningsveld tussen 2D en 3D. Taminiau liet zich inspireren door een spiraalbodem uit 1910. Hij kiest ervoor om het moment van opstaan te verbeelden; ontwaken uit een diepe nachtrust, energiek en klaar voor het ontluiken van de dag. De natuurlijke slaapstand dicteert hierbij de valling van de mantel die samen met Auping werd gemaakt in Deventer.
jantaminiau-auping from freudenthal/verhagen on Vimeo.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing