Gele trui Zoetemelk op Marktplaats stunt van Jumbo

Gele trui Zoetemelk op Marktplaats stunt van Jumbo
  • Sponsoring
  • 16 jun 2015 @ 10:50
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieSport

Jumbo, de sponsor van de Nederlandse profwielerploeg Team LottoNL-Jumbo, zit achter de aanbieding van Joop Zoetemelk, die zijn gele trui – gewonnen in de Tour de France – te koop aanbood. Die trui blijkt niet te koop, bij Jumbo kan wel gespaard worden voor een Jumbo’s Limited Edition Retro shirt.

Vorige week ontstond commotie toen Joop Zoetemelk één van zijn gele truien op Marktplaats zette. 'Ik ben overweldigd door de vele enthousiaste reacties op de advertentie. Het waren er meer dan duizend,' aldus Zoetemelk. 'Maar, voor de goede orde, ik zal mijn kampioenstrui nooit verkopen. Juist daarom is het zo leuk dat iedereen zijn eigen gele trui kan bemachtigen bij Jumbo.'

Dat aanbod was dus de opmaat naar een actie van Jumbo. Het is deze zomer 35 jaar geleden dat Zoetemelk de Tour won en voor Jumbo een aanleiding om een ode aan die gele trui te brengen. 'We kunnen niet allemaal een profwielrenner zijn, maar iedereen blinkt wel ergens in uit. De één wint altijd van z’n vrienden bij een potje tafeltennis, de ander is een kampioen in het vinden van de goedkoopste vliegtickets en weer een ander vindt zichzelf de allerbeste in barbecueën,' zegt Matthijs Moeken, directeur Marketing van Jumbo. 'Dat positieve kampioensgevoel gaan we overbrengen op al onze klanten, compleet met een gele trui waarmee ook in de wielerwedstrijd een winnaar wordt geëerd.'

Op het shirt prijken behalve de naam Team LottoNL-Jumbo ook de logo's van Bavaria en Ola.  

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken