Nike levert shirts NBA, mét swoosh

Nike levert shirts NBA, mét swoosh
  • Sponsoring
  • 11 jun 2015 @ 08:57
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnershipSportmarketing

Nike wordt in 2017 de opvolger van Adidas als sponsor van de NBA. Voor zeker acht jaar zal Nike alle kleding leveren die op het veld wordt gedragen. Bovendien zal Nike als eerste sponsor zijn logo op de shirts van de spelers mogen plaatsen.

Dat meldt Bleacher Report.

Adam Silver, voorzitter NBA: 'Dit partnerschap met Nike betekent een nieuw tijdperk in onze wereldwijde merchandise-business. Nike zal als exclusieve leverancier van groot belang zijn bij de internationale groei van de NBA. Daarbij zal Nike de laatste technologie toepassen in het ontwerp van onze shirt en producten voor op het veld.'

De overeenkomst met de NBA strekt zich ook uit tot de WNBA, de NBA voor dames, en de NBA Development League.

In maart werd bekend dat Adidas zijn 11-jarige contract na 2017 niet zou verlengen. De overeenkomst ter waarde van 400 miljoen dollar leverde het bedrijf onvoldoende op, zei Adidas toen. 'We bekijken onze partnerschappen voortduren om te verzekeren dat deze aan onze merk- en businesswensen voldoen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken