Sligro en KNVB werken samen aan gezonde voetbalkantines

Sligro en KNVB werken samen aan gezonde voetbalkantines
  • Sponsoring
  • 8 jun 2015 @ 08:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipVoetbalMaatschappij

Sligro en de KNVB gaan samenwerken met als doel een gezonde en verantwoorde leefstijl in het amateurvoetbal te bevorderen. De komende vier jaar gaan Sligro en voetbalverenigingen stimuleren en inspireren in het aanbieden van een gezond alternatief in het bestaande assortiment van de voetbalkantine, zodat voetballers de mogelijkheid hebben hierin een keuze te maken. Het partnership tussen Sligro en KNVB werd voorafgaand aan de wedstrijd Nederland – Verenigde Staten bekendgemaakt.

Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal van de KNVB: 'Het partnership met Sligro past bij onze ambitie om meer aandacht te besteden aan voldoende bewegen en gezond eten. Sligro is voor veel voetbalverenigingen al een bekende partij, en dit partnership biedt voetbalkantines de mogelijkheid op eenvoudige wijze ruimte in het assortiment te maken voor gezonde, verantwoorde producten. Gezonde voeding zorgt ervoor dat je fitter bent, meer energie hebt en bevordert de prestaties op het veld. Natuurlijk moet het broodje bal gehakt in de kantine blijven bestaan, maar we willen dat onze leden in voetbalkantines ook de mogelijkheid krijgen een gezonde keuze te maken.'

Willem-Jan Strijbosch, directeur Foodservice van Sligro Food Group: 'Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk de kantine is voor een voetbalclub. Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om als leverancier van eten en drinken een bijdrage te leveren aan een gezonder aanbod in voetbalkantines en zijn daarom erg blij met de samenwerking met de KNVB. Voor de wedstrijd Nederland - VS hebben wij een workshop gehouden met 20 clubs waarin zij hun ervaringen en wensen hebben kunnen delen. Dit gebruiken wij weer in ons gezamenlijke programma, de input van clubs vinden wij heel belangrijk.'

De samenwerking met Sligro vormt de aftrap binnen een grotere ambitie van de KNVB om een gezondere leefstijl binnen het voetbal te stimuleren. Regelmatig sporten en verantwoord eten past bij een gezonde leefstijl. Samen met Sligro wil de KNVB voetbalverenigingen vertrouwd maken met de mogelijkheden om naast de bestaande snacks in de kantine, gezonde alternatieven aan te bieden. De KNVB ziet het stimuleren van gezond en verantwoord eten als een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de KNVB, de verenigingen, leden en ouders.

Op de foto (v.l.n.r.): Hans Schelling (KNVB), Jean-Paul Decossaux (KNVB), Willem-Jan Strijbosch (Sligro), Koen Slippens (Sligro), en Johan Lokhorst (KNVB).

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken