Bouwbedrijven belangrijke sponsors na-Tourcriteria

Bouwbedrijven belangrijke sponsors na-Tourcriteria
  • Sponsoring
  • 30 jul 2015 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsoring

Op sponsorlijsten van criteriums die direct na de tour worden gereden nemen bouwbedrijven een belangrijke plaats in blijkt uit navraag van Cobouw. Wat maakt sponsoring van deze lokale wielerrondes aantrekkelijk voor de aannemer?

Geldschieters uit het bedrijfsleven zijn voor de organisatoren van de lokale wielerwedstrijden een belangrijke bron van inkomsten. Vooral plaatselijke banken en bedrijven trekken de geldbuidel voor exposure rondom de wielerfestijnen. Uit navraag van het dagblad voor de bouw naar sponsorlijsten, blijkt dat aannemers over het algemeen goed vertegenwoordigd zijn. Zij doneren bedragen variërend van enkele honderden tot vele duizenden euro’s.

Eén van die na-Tourcriteria is de Acht van Chaam, die gisteren door Robert Gesink werd gewonnen. 'De animo om vanuit de bouw het wielerevenement de Acht van Chaam te sponsoren was de afgelopen jaren relatief gering', vertelt Lisette de Jong, die verantwoordelijk is voor het aantrekken van de geldschieters tegen het bouwblad. ‘Dit jaar is de belangstelling voor het sponsorschap van de Acht van Chaam weer toegenomen. De economie trekt aan en dat merken we. Er zijn weer meer bouwbedrijven die ons financieel steunen, gemiddeld met zo’n 400 euro.’ Waar de ene sponsor het vooral in het netwerken en het leggen van contacten zoekt, sponsort een ander juist om de gemeenschap te steunen en bij te dragen aan een lokaal evenement.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken