Voetbalupdate: NAC en Roda JC vinden sponsoren

Voetbalupdate: NAC en Roda JC vinden sponsoren
  • Sponsoring
  • 2 jul 2015 @ 09:32
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

NAC speelt komend seizoen in kleding van het Italiaanse merk Legea. Op de rug van het shirt, onder de rugnummers, zal de naam van Dekachering Services prijken. Tegelijkertijd heeft de kersverse eredivisionist Roda JC met Wealer Autogroep en Seat Nederland een partnerschap gesloten.

Wealer Autogroep en Seat Nederland zijn met ingang van komend seizoen de nieuwe autopartner van eredivisionist Roda JC Kerkrade. ‘Jarenlang dragen wij Roda JC een warm hart toe en zijn verheugd en trots met het leveren van het nieuwe wagenpark’ aldus Marc van der Linden, algemeen directeur Wealer Autogroep.

Algemeen directeur van Roda JC Wim Collard is ook fier op de kersverse samenwerking. 'Enorm trots dat we een tweejarige overeenkomst hebben gesloten met Wealer Autogroep en dat onze selectie en staf in Seat’s zal rijden. Net als Roda JC zijn Wealer en Seat Nederland A-merken, die passen bij de professionele uitstraling van onze club.'

NAC Breda Het vorig seizoen gedegradeerde NAC zal komend seizoen gekleed worden door Legea. Het eerste seizoen draagt NAC een gepersonaliseerd ontwerp uit de standaardcollectie, waarbij op fraaie wijze rekening is gehouden met de richtlijnen uit het cultuurhandvest van NAC. De komende seizoenen ontwikkelen beide partijen ieder seizoen een uniek eigen ontwerp.

NAC doet rechtstreeks zaken met de Italianen. De Italiaanse marketing directeur van LEGEA Lorenzo Grimaldi is verheugd op de samenwerking: 'Wij zijn er trots op een mooie club voor vijf seizoenen aan ons te binden. Wij hebben uitvoerig business- en marktonderzoek gedaan en NAC is zonder twijfel een zeer belangrijke strategische partner voor ons op de Nederlandse markt. Wij zijn ervan overtuigd dat we samen met NAC kunnen groeien naar de Eredivisie en voet kunnen zetten op de Nederlandse markt. Wij delen samen de passie voor sport, de honger om te winnen en de wil om boven te komen drijven.'

Justin Goetzee roemt de doortastendheid van de Italiaanse partner: 'Met LEGEA kleden wij ons in een traditioneel outfit. Dit is een zeer mooi kledingcontract met een zeer bereidwillige en meedenkende partner. Wij zijn er trots op dat LEGEA voor NAC heeft gekozen om weer voet aan de grond te krijgen in Nederland. De komende vijf seizoenen zal Nederland via NAC kennis maken met dit mooie merk.'

Op die shirts zal ook de naam van Dekachering Services te zien zijn. Het bedrijf nam al zes stoelen af in de 1912 Lounge. 'Wij hebben niet alleen als bedrijf, maar ook als gezin het familiegevoel van NAC mogen ervaren. Het voelt iedere thuiswedstrijd als een beetje thuiskomen voor ons,' aldus eigenaresse Syssel Biefer. 'Niet alleen heeft de degradatie NAC geraakt, maar ook ons. Hierdoor zijn wij gemotiveerd om een deel uit te maken van de groep, die NAC snel weer in de Eredivisie krijgt.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken