WK Beachvolleybal georganiseerd door TIG Sports groot succes
- Sponsoring
- 9 jul 2015 @ 09:23
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingPartnershipSport
- 9 jul 2015 @ 09:23
- Redactie Sponsoring
Afgelopen zondag werd in Den Haag het WK beachvolleybal afgesloten. Het succes van dit toernooi, dat behalve in het drijvende stadion in de Hofstad ook in Amsterdam, Apeldoorn en Rotterdam werd gespeeld, was groot. Niels Markensteijn, met Martijn van der Meulen en Norbert Chevalier directeur van TIG Sports, noemt het toernooi 'een showcase' voor zijn bureau. 'We zijn er heel trots op omdat we hebben laten zien wat wij kunnen’, zegt hij in een interview dat in de komende editie van MarketingTribune verschijnt.
Het WK Beachvolleybal werd georganiseerd door de Nevobo en TIG Sports. De vernieuwende aanpak van het sportmarketingbureau uit Amsterdam was bepalend voor het succes van dit WK. Ary Graça, president van wereldvolleybalbond FIVB, noemde het WK zelfs ‘het beste beachvolleybaltoernooi dat ooit onder de vlag van de internationale volleybalfederatie is georganiseerd.’
Het WK Beachvolleybal werd bezocht door 110.000 toeschouwers. Daarnaast konden veel sportliefhebbers iedere dag meegenieten vanaf de bank dankzij de live uitzendingen van de NOS. Naar de mannenfinale op zondag met Reinder Nummerdor en Christiaan Varenhorst keken gemiddeld maar liefst 1,1 miljoen mensen, een ongekend aantal voor een uitzending op NPO3. Op het hoogtepunt van de finale stemden zelfs 1,5 miljoen Nederlanders hun tv af op beachvolleybal. Ook internationaal werd het evenement goed gevolgd. Ruim 20 miljoen Brazilianen zagen zondag op tv hun landgenoten Alison en Bruno wereldkampioen worden.
Ook op social media was het bereik van het WK groot. De hashtag #WKBeach2015 was zondag tijdens en na de mannenfinale trending topic op Twitter. Het totale impressiebereik van deze hashtag kwam uit op 30.254.091.
Side events
Om zoveel mogelijk Nederlanders in aanraking te brengen met volleybal, zijn er voorafgaand en tijdens het WK veel side events georganiseerd. Op het strand van Scheveningen werd op zaterdag 27 juni het wereldrecord ‘grootste beachvolleybaltoernooi ter wereld’ van het Guinness World Records verbroken. Maar liefst 2355 volleyballers kwamen die dag tegelijkertijd in actie op het strand van Scheveningen.
In de vier speelsteden, maar ook in de rest van Nederland werden scholieren betrokken bij het WK. Ruim 90.000 kinderen kregen de afgelopen tijd een volleybalclinic aangeboden en maakten kennis met SMASH!.
Over enkele maanden (26 september t/m 4 oktober) vindt het tweede grote volleybalevenement op Nederlandse bodem plaats: het EK volleybal voor vrouwen. Ook hiervan zal de NOS ook dagelijks live verslag doen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing