HEALTH i PORT nieuwe tenuepartner FC Groningen

HEALTH i PORT nieuwe tenuepartner FC Groningen
  • Sponsoring
  • 6 aug 2015 @ 14:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipVoetbal

HEALTH i PORT is met onmiddellijke ingang de nieuwe tenuepartner van FC Groningen voor het seizoen 2015/2016. HEALTH i PORT wordt als tenuesponsor de opvolger van de Energy Valley Topclub, dat de afgelopen vier seizoenen op de achterzijde van het wedstrijdshirt van FC Groningen stond. HEALTH i PORT is een initiatief van GGZ-instelling INTER-PSY en FC Groningen. De sponsoring van het tenue is slecht één van de manieren waarop de samenwerking tussen FC Groningen en HEALTH i PORT gestalte krijgt.

Het nieuwe platform HEALTH i PORT krijgt ook een hechte relatie met het beoogde Topsportzorgcentrum van Groningen. In het Topsportzorgcentrum komt op de derde verdieping een volledige zorglaag, waar 2 thema’s centraal staan: gezondheid en vitaliteit enerzijds en sportmedisch advies aan de andere kant. Het Martiniziekenhuis, de Hanzehogeschool, de Rijksuniversiteit Groningen en Siemens hebben zich ook al verbonden aan het Topsportzorgcentrum.

In het te realiseren Topsportzorgcentrum van Groningen komen de meest geavanceerde trainings- en opleidingsfaciliteiten. Verder worden technologische kennis en een sportwetenschappelijke benadering gecombineerd zodat er een topsportklimaat ontstaat op gebied van sportieve voetbaltechnische prestaties, fysieke gesteldheid, mentale weerbaarheid en life style. Aan het gebouw is een professionele trainingshal gekoppeld.

Het complex zal dienen als trainingsfaciliteit voor alle (jeugd-)elftallen van FC Groningen en moet een impuls geven aan het topsportklimaat van FC Groningen op het gebied van sportwetenschap, medische/paramedische begeleiding en fysieke training. De geboden nieuwe faciliteiten komen ook ten dienste te staan van de recreatieve en breedtesport in Noord-Nederland.

Het Topsportzorgcentrum is een belangrijke pijler onder het technisch beleidsplan van FC Groningen: ‘2018: talenten op één’, waarbij vanaf genoemd jaartal tenminste de helft van de eerste selectie dient te bestaan uit zelf opgeleide spelers. Topcoach Gerard Kemkers is de manager van het complex, dat vier lagen van 1.000 m2 beslaat, en performance manager van FC Groningen op het gebied van trainingsfaciliteiten en –ontwikkelingen.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken