Heineken breidt voetbalsponsoring uit met Amstel in Europa League

Heineken breidt voetbalsponsoring uit met Amstel in Europa League
  • Sponsoring
  • 28 aug 2015 @ 10:31
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

Amstel is tot en met het seizoen 2017-2018 sponsor van de Europa League. Heineken heeft de overeenkomst met de Champions League met eenzelfde termijn verlengd. Daardoor zullen de twee biermerken bij elke Europese voetbalwedstrijd te zien zijn.

Amstel was al sponsor van de Champions League van 1994 tot en met 2005. Walter Drenth, Senior Global Director International Brands bij Heineken: 'Amstels vorige, 11 jaar durende partnerschap met UEFA heeft een belangrijke rol gespeeld waardoor het merk een internationale speler is geworden in de wereldwijde biermarkt. Amstel is trots voetbal op verschillende niveaus te hebben ondersteund, en we zijn blij dat het merk opnieuw betrokken is bij het beste Europese voetbal.'

Guy-Laurent Epstein, Marketing Director bij UEFA Events: 'We zijn blij Amstel opnieuw te kunnen verwelkomen in het Europese clubvoetbal. Amstel is een merk met een grote historie in het Europese profvoetbal en daarom een welkome aanvulling op het commercieel platform van de UEFA Europa League.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken