Alkmaarse voetbalclubs bundelen de sponsoring
- Sponsoring
- 4 sep 2015 @ 14:19
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - VoetbalSportmarketing
- 4 sep 2015 @ 14:19
- Redactie Sponsoring
Het is uniek in Nederland, volgens de KNVB, dat in Alkmaar de voetbalclubs Alcmaria Victrix, Alkmaarse Boys, AFC 34, Jong Holland, Koedijk en Kolping Boys samenwerken om sponsors te werven. Daarvoor is een gezamenlijke banner op alle websites geplaatst, waarmee sponsors kunnen adverteren.
De voetbalclubs hebben gezamenlijk 6.000 leden. De websites trekken per week 12.000 bezoekers die gemiddeld 3 tot 4 pagina’s bekijken. Dat zijn niet alleen leden, maar ook bezoekers van andere clubs, vrijwel altijd uit de regio. De voetbalclubs bieden zo een nieuwe, tot dusver onbekende mogelijkheid voor exposure.
Hiermee spelen de clubs in op de behoefte van de iets grotere bedrijven. Het gaat niet alleen meer om de gunfactor. De voetbalclubs bieden het bedrijfsleven een podium waarop men kan adverteren met acties, nieuwe producten, events, start-ups, etc.
De mogelijkheid is vanaf 1 september jl. formeel gestart en de eerste twee bedrijven hebben de contracten getekend. Met een aantal andere bedrijven is onderhandeling gaande.
Volgens Cees Pater van Davelaar koeken is dit een prachtige mogelijkheid. 'Als bedrijf wilden we iets maatschappelijks doen en iets dat met binding te maken heeft. Dat vonden we in deze samenwerkende voetbalclubs die een belangrijke voorziening vormen. Tegelijkertijd bereiken we veel consumenten wat goed is voor onze verkoop.'
Ook Wonderstore, een net gestarte babyzaak uit Alkmaar wil graag snel naamsbekendheid. 'Nu zijn we wekelijks te zien voor een groot aantal consumenten in de regio en we ondersteunen ook nog eens de voetbalclubs.'
De Alkmaarse clubs hebben het niveau van elkaar leden afpakken op bestuurlijk niveau overwonnen en werken inmiddels op een aantal terreinen intensief samen. Wel met behoud van het eigene. Zo zijn er werkgroepen voor respect in het voetbal, sponsoring en binnenkort worden ook eigen visies verwacht over onderhoud, beheer, verenigingsmanagement e.d. Ook dit is volgens de KNVB uniek in Nederland.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing