Barça doorbreekt grens van 200 miljoen online volgers

Barça doorbreekt grens van 200 miljoen online volgers
  • Sponsoring
  • 23 sep 2015 @ 09:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingVoetbalMedia

FC Barcelona heeft via de diverse sociale media meer dan 200 miljoen online volgers, naar eigen zeggen een record onder alle sportorganisaties ter wereld. De snelste groei vond plaats op Instagram. Het aantal volgers vertienvoudigde bijna, van 2 miljoen in juni vorig jaar naar 19 miljoen volgers nu.

Barça heeft meer dan 40 profielen op de verschillende sociale netwerken (Facebook, Twitter, Instagram, LINE, YouTube, Dailymotion, Vine, Sina Weibo, Tencent Weibo, WeChat). Bij elkaar opgeteld groeit het aantal volgers met een miljoen per week.

Facebook is het belangrijkste kanaal voor FC Barcelona. 114 miljoen mensen volgen de Catalaanse club via een van de 10 profielen. Op Twitter is de club met 16 profielen aanwezig.

De club spreekt zijn fans in negen verschillende talen aan: Catalaans, Spaans, Engels, Frans, Arabisch, Portugees, Indonesisch, Chinees en Japans. In vergelijking met landen, zouden de volgers van FC Barcelona samen het vijfde grootste land ter wereld vormen, na China, India, de VS en Indonesië.

Beeld: 123RF 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken