Direct Energie neemt sponsoring over van Europcar

Direct Energie neemt sponsoring over van Europcar
  • Sponsoring
  • 17 sep 2015 @ 09:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

De Franse wielerploeg Europcar gaat verder onder de naam Direct Energie. Tot de wielerploeg behoren onder meer de renners Thomas Voeckler en Sylvain Chavanel. De nieuwe hoofdsponsor werd door teamleider Jean-René Bernaudeau op een persconferentie bekend gemaakt.

Europcar kondigde enige tijd geleden al aan als geldschieter te stoppen. De Franse elektriciteits- en gasleverancier Direct Energie neemt de sponsoring vanaf komend jaar over. Met de sponsorwissel veranderen ook de shirts van kleur, van donkergroen naar geel.

Europcar kwam dit seizoen uit op ProContinentaal-niveau, maar mocht dankzij een wildcard toch deelnemen aan de Tour de France. Voor komend jaar hoopt de ploeg tot de WorldTour toegelaten te worden.

L'Équipe schat dat de wielerploeg een budget van 5,5 miljoen euro voor een team van 22 renners.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken