Greenco lanceert met 2Basics 'Sportief snacken'

Greenco lanceert met 2Basics 'Sportief snacken'
  • Sponsoring
  • 25 sep 2015 @ 12:45
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingMaatschappij

Greenco, de eerste en grootste teler en verpakker van snackgroenten uit het Westland gaat sport inzetten bij het verder uitbouwen van haar merk Tommies. Samen met sportmarketingbureau 2Basics is de campagne ‘Supporter van Sportief Snacken’ ontwikkeld, waarbij wordt ingezet op bekendheid en distributie via sportclubs.

In Nederland krijgt iedereen het advies om 200 gram groente per dag te eten. Slechts 5 procent van de volwassenen haalt dit en van de kinderen tussen 7 en 18 jaar eet slechts 1 procent de aanbevolen hoeveelheid groente. Omdat de snackgroenten van Tommies altijd en overal te eten zijn, vormen ze dé oplossing om de groenteconsumptie te verhogen. Greenco vermarkt jaarlijks 60 miljoen tomaatjes, paprikaatjes en snack komkommertjes.

Yvonne Vanlier, Manager marketing en communicatieGreenco: 'Het belang van gezonde voeding is niet eerder zo groot geweest. Maar het is voor veel mensen nog steeds geen vanzelfsprekende keuze al helemaal niet als het over snacken gaat. Daar kunnen wij met Tommies echt iets aan doen. Niet alleen in de winkel, maar juist ook op plekken waar mensen iets kleins eten, een tussendoortje nemen. Wij zien bijvoorbeeld kansen om aan te sluiten bij een beweging als de gezonde sportkantine. We hebben de ambitie om op alle sportclubs met onze Tommies verkrijgbaar te zijn. 2Basics gaat ons helpen om dit te realiseren.'

'Wij zijn natuurlijk erg blij met de komst van Greenco', voegt Ziggy Tabacznik van 2Basics daar aan toe. 'Het laat goed zien dat je de breedtesport uitstekend kunt benutten als marketingkanaal en niet alleen als maatschappelijk sponsorproject. Greenco neemt hiermee het voortouw om een nieuwe foodcategorie binnen het sportkanaal te introduceren. Wij zijn er trots op daaraan mee te mogen werken.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken