Jupiler tot 2018 naamgevend sponsor Jupiler League

Jupiler tot 2018 naamgevend sponsor Jupiler League
  • Sponsoring
  • 29 sep 2015 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

Jupiler blijft de aankomende drie seizoenen naamgever van de Jupiler League. De Coöperatie Eerste Divisie (CED), belangenbehartiger van de clubs in de Jupiler League, en het Belgische biermerk Jupiler sluiten een overeenkomst tot en met het seizoen 2017-2018. Sinds 2006 draagt de competitie de naam Jupiler League.

Marc Boele, algemeen directeur Coöperatie Eerste Divisie, is verheugd met de nieuwe verbintenis: 'We kijken ernaar uit om samen met Jupiler verder te bouwen aan de competitie waarin men de kans krijgt zichzelf te ontwikkelen. Zowel op het veld, als daarbuiten. Dat is de essentiële rol van de Jupiler League binnen de voetbalpiramide en het is fantastisch dat we daar met Jupiler meerdere seizoenen de focus op kunnen leggen.'

Erik Soeteman, marketing manager Jupiler Nederland bij Anheuser-Busch InBev: 'Vanuit AB InBev zien wij de Jupiler League als een zeer sterk platform om ons merk uit te dragen. De Jupiler League onderscheidt zich ons inziens door strijd en passie. Mannen die strijden voor elke bal en supporters die hun clubs hartstochtelijk naar voren schreeuwen. Juist dit karakter van de Jupiler League spreekt ons erg aan.'

De samenwerking met Jupiler zorgt ervoor dat de grootste talenten en beste spelers en trainers beloond worden met de Bronzen Stier als periodeprijs of de Gouden Stier aan het einde van het seizoen. Zo werden aan het einde van het seizoen 2014/’15 de Gouden Stieren uitgereikt aan Alireza Jahanbakhsh (Beste Speler), Joey Sleegers (Beste Talent), Sjoerd Ars (Topscorer), Jean-Paul de Jong (Beste Trainer), de kampioen NEC Nijmegen en de winnaars van de Jupiler Play Offs; Roda JC en de Graafschap. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken