MTN-Qhubeka gaat verder met sponsor Dimension Data

MTN-Qhubeka gaat verder met sponsor Dimension Data
  • Sponsoring
  • 28 sep 2015 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingSport

De Zuid-Afrikaanse wielerploeg MTN-Qhubeka gaat vanaf begin 2016 verder onder de naam Team Dimension Data. Het wereldwijde ICT-bedrijf Dimension Data neemt vanaf dat moment de sponsoring over van de Zuid-Afrikaanse gsm-provider MTN.

Dimension Data is een bedrijf met 23.000 werknemers in 58 landen. Ook in Nederland heeft het bedrijf een vestiging, in Barneveld. Tot het concern behoren verschillende IT-bedrijven, vaak ook in Afrika gevestigd.

'We zijn erg blij met onze nieuwe titelsponsor. Het betekent dat wij de ontwikkeling van het Afrikaanse wielrennen op het hoogste niveau kunnen doorzetten', zegt teammanager Douglas Ryder. De Nederlander Michel Cornelisse is ploegleider van het team.

MTN-Qhubeka viel dit jaar op in de Tour de France. De pro-continentale ploeg kreeg een wildcard voor de Tour de France. Die uitverkiezing maakte de ploeg waar. De Britse MTN-Qhubekarenner Steve Cummings won een etappe. Ethiopiër Daniel Teklehaimanot droeg als eerste Afrikaanse renner ooit enkele dagen de bolletjestrui. Komend seizoen maakt mogelijk ook sprinter Mark Cavendish deel uit van het team.

Foto: babbo1957 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken