Paul Boehlé ziet bij sponsor en gesponsorde organisaties kansen liggen
- Sponsoring
- 2 sep 2015 @ 15:16
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSchaatsen
- 2 sep 2015 @ 15:16
- Redactie Sponsoring
Paul Boehlé is na 15 jaar als manager Sponsoring bij Essent voor zichzelf begonnen met zijn nieuwe bureau Sponsormediair. Met de brede schaatsportefeuille van Essent (ISU World Cups, EK en WK’s, Thialf en KNSB) heeft het bedrijf alle doelstellingen bereikt: een naambekendheid van 97 procent, een sympathiek imago, benutte hospitality-kansen en sales-acties). Voor Boehlé was dat de reden ermee te stoppen.
Ook ziet Boehlé voldoende mogelijkheden in de sponsorwereld om als zelfstandig adviseur te beginnen. Een van de drivers daarbij was dat veel gesponsorde instellingen en organisaties werkelijk geen idee hebben van de besluitvormingsprocessen bij een groot bedrijf, zegt Boehlé, en dat veel sponsors te weinig ‘miles’ uit hun contract halen. 'Aan beide zijden zie ik echt kansen liggen en het lijkt me een uitdaging daaraan invulling te geven.'
De titel Sponsor van het Jaar in 2007 was een hoogtepunt in Boehlé's jaren bij Essent. Daarbij woog voor Boehlé niet alleen de schaatsprojecten, maar ook de samenwerking met het Wereld Natuurfonds WNF zwaar. 'Juist die onverwachte maar wel degelijk duurzame samenwerking met het WNF, die ik zelf tot stand heb gebracht, beschouw ik als mijn beste klus tot nu toe”.
Sponsormediair gaat zich daarom ook niet louter richten op sport, maar probeert ook culturele organisaties en NGO’s verder te helpen. Boehlé: 'Of dat succesvol wordt, zal blijken uit de meerwaarde die het bedrijf gaat opleveren en de partnerships die het weet te realiseren.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing