Renault volgend jaar terug in Formule 1 na overname Lotus
- Sponsoring
- 29 sep 2015 @ 15:09
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketing
- 29 sep 2015 @ 15:09
- Redactie Sponsoring
Het Franse automerk Renault heeft middels een 'letter of intent' laten weten dat het de Formule 1-stal van Lotus wil overnemen. Hiermee zal Renault volgend jaar opnieuw actief zijn in de Formule 1.
'Renault Group en Gravity Motorsports zijn verheugd te kunnen melden dat er een intentieverklaring is getekend met betrekking tot de mogelijke overname door Renault van een meerderheidsbelang in Lotus F1 Team Ltd', zo valt te lezen in een verklaring van Renault. De komende weken zullen Renault en Gravity Motorsports de deal verder uitwerken.
Renault is – met tussenpozen – al vele jaren actief in de Formule 1. Van 1977 tot 1986 was de Franse autofabrikant te zien in de Formule 1.
Na een pauze van drie jaar wordt Renault tot 1997 leverancier van de motoren voor Williams. Ook het team van Benetton voorziet het drie jaar van motoren. In die jaren wint Renault met Williams en Benetton zes achtereenvolgende constructeurstitels.
Na opnieuw een pauze is Renault tussen 2002 en 2009 opnieuw actief met een eigen Formule 1-team [zie foto]. Fernando Alonso behaalt zijn twee wereldtitels (2005 en 2006) aan boord van een Renault-bolide.
Foto: 123RF
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing