Succesvolle activatie Nedap op Lowlands

Succesvolle activatie Nedap op Lowlands
  • Sponsoring
  • 7 sep 2015 @ 08:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieKunst & CultuurEntertainment

Het gratis Nedap-polsbandje, dat is voorzien van een RFID-chip, begint een begrip te worden op Lowlands: alle 12.000 bandjes zijn wederom uitgedeeld. De dragers checkten 106.437 keer in op het festival.

Onder het mom ‘The Memories: The Good, The Bad, The Ugly’ konden Lowlandsbezoekers die in het bezit waren van een van de polsbandjes van Nedap, dit jaar voor de derde keer op rij inchecken bij de zestien incheckpoints die over het terrein waren verspreid.

Het inchecksysteem, dat is bedacht en ontwikkeld door een club van jonge Nedap-medewerkers, houdt met slimme technologie bij waar je bent, met wie je bent en naar welke optredens je gaat. Die informatie was te zien in een dagelijkse Facebook-update, met een illustratie van de looproute van die dag. Naderhand werd alles in een persoonlijk festivalreport gegoten dat, samen met een Spotify-playlist van alle bezochte optredens, een paar dagen na Lowlands per e-mail is verstuurd.

Ook de special features die Nedap speciaal voor Lowlands heeft ontwikkeld, vonden gretig aftrek. Zo konden bezoekers hun kwijtgeraakte vrienden gemakkelijk terugvinden met de friend finder die bij de stand van Nedap te zien was. Ook konden Lowlandsbezoekers met 'Message to the Future' berichten inspreken aan zichzelf, die op een willekeurig moment in de toekomst per e-mail worden verstuurd. Daar is 516 keer gebruik van gemaakt.

Van de uitdagende opdrachten die door Nedap’s bucket-list generator werden verzameld, zijn er tijdens deze editie zelfs 378 vervuld. Ook bij de vernieuwde Group Jump was het druk: 3.189 van de 5.435 foto’s die Nedap heeft geregistreerd, waren Group Jumps. Met de officiële Lowlands app konden bezoekers direct foto’s uploaden en toevoegen aan hun report.

Uniek aan deze editie was ook dat er twee sollicitatiegesprekken, die backstage op de heuvel achter de Alpha plaatsvonden.

Foto: De Fotomeisjes 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken