Zorg van de Zaak en FC Utrecht steunen Stoptober

Zorg van de Zaak en FC Utrecht steunen Stoptober
  • Sponsoring
  • 14 sep 2015 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappijSportmarketing

Zorg van de Zaak en FC Utrecht hebben vandaag hun eerste gezamenlijke preventiecampagne afgetrapt in het stadion Galgenwaard in Utrecht. De campagne die bedrijven oproept om stoppen met roken op het werk te stimuleren, is ook gelieerd aan Stoptober, hét initiatief van het Longfonds, de Hartstichting, KWF kankerbestrijding, het ministerie van VWS, Alliantie Nederland rookvrij, Trimbos Instituut en GGD Ghor Nederland.

Naast de aanwezigheid van vele bedrijven werd de aftrap bijgewoond door Staatssecretaris van Rijn van VWS, gerenommeerd longarts Pauline Dekker van het Rode Kruis Ziekenhuis en Wethouder Volksgezondheid van de gemeente Utrecht, Victor Everhardt. Onder het mom ‘goed voorbeeld doet volgen’ presenteerde FC Utrecht, ook haar eigen ‘stopteam’ bestaande uit oud-voetballers Hans van der Haar en Jan van Halst, medewerkers en supporters.

Rondom de thuiswedstrijd tussen FC Utrecht en Vitesse werd op verschillende manieren aandacht gevraagd voor Stoptober, dat rokers oproept om voor 28 dagen een stoppoging te ondernemen. Niet alleen via het officiële wedstrijdtenue van FC Utrecht, het FC Utrecht Stopteam en diverse boardings in het stadion, maar ook via sprekers die tijdens het kick-off event nader ingingen op deze thematiek.

Het kick-off event werd geopend door Staatssecretaris Van Rijn die namens het ministerie van VWS benadrukte wat het belang van het stimuleren van stoppen met roken op het werk is. Daarnaast leverde longarts Pauline Dekker een belangrijke bijdrage met haar lezing over de positieve effecten van stoppen met roken op de inzetbaarheid van medewerkers.

Marius Touwen, algemeen directeur Zorg van de Zaak: 'De toenemende problematiek van leefstijl- en gedragsziektes dwingt ons ertoe om, in onze ambitie om duurzame inzetbaarheid te realiseren, meer aandacht aan preventie te geven. Omdat stoppen met roken het grootste effect heeft op de gezondheid én inzetbaarheid van medewerkers, maar op de werkvloer nog onbesproken blijft, vormt dát voor ons de aanleiding om hier allereerst aandacht aan te besteden.'

Wilco van Schaik, algemeen directeur FC Utrecht: 'Het doet mij deugd dat we zo vroeg in het seizoen al gezamenlijk zo’n mooie preventiecampagne uitrollen. Door onze krachten te bundelen, vragen we niet alleen aandacht voor het stoppen met roken, maar bieden we bedrijven en haar werknemers – onder wie ook veel supporters van FC Utrecht - de mogelijkheid om daadwerkelijk in actie te komen. Ons FC Utrecht Stopteam gaat het voortouw nemen waarna, zo verwachten wij, velen zullen volgen. Wij als club willen hiermee de preventie richting onze achterban agenderen. En dat we dát samen met onze hoofdsponsor Zorg van de Zaak doen, maakt dit samenwerkingsverband uniek in Nederland.'


Lees in MarketingTribune nr 17 een uitgebreid interview met Wilco van Schaik en Marius Touwen over de samenwerking tussen FC Utrecht en Zorg van de Zaak. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken