Meer inkomsten uit sponsoring voor KNVB
- Sponsoring
- 29 okt 2015 @ 10:43
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 29 okt 2015 @ 10:43
- Redactie Sponsoring
Het tussentijds verlengen van sponsorovereenkomsten en het toetreden van nieuwe suppliers SAS en Sligro heeft gezorgd voor hogere inkomsten bij de KNVB. De commerciële baten waartoe naast inkomsten van sponsors en suppliers ook bijdragen van businessclubleden en mediapartners behoren, namen toe van 24,2 miljoen euro in seizoen 2013-2014 naar 25,2 miljoen euro vorig seizoen.
Dat blijkt uit de jaarrekening die de KNVB vanochtend heeft gepubliceerd.
In het afgelopen seizoen maakte de KNVB een winst van 6,8 miljoen euro, waarvan 2 miljoen bij de sectie amateurvoetbal en 4,8 miljoen bij de sectie betaald voetbal. Financieel directeur Ron Francis: 'We hanteren een robuust financieel beleid. Dat betekent dat we altijd begroten op basis van het financieel minst aantrekkelijke scenario en dat is het missen van een eindronde. Op die manier voorkomen we financiële risico’s. Omdat we de opbrengsten van het WK 2014 niet begrootten, kunnen we dat nu weer direct investeren in het voetbal.' De winst bij de sectie betaald voetbal komt met 4 miljoen euro voor een groot deel uit opbrengsten van het WK 2014.
De winst van de sectie betaald voetbal investeert de KNVB in het voetbal. De KNVB zet ruim 3 miljoen euro opzij voor de verdere ontwikkeling van de KNVB Campus, die de KNVB op dit moment realiseert in Zeist. Met deze extra middelen kan de KNVB de Campus van nog betere training-, opleiding- en onderzoeksfaciliteiten voorzien. Het doel daarvan is om samen met de clubs, wetenschappelijke partners en het bedrijfsleven het voetbal verder te ontwikkelen. Een tastbaar voorbeeld is dat het Nederlands vrouwenelftal zich op de KNVB Campus gaat voorbereiden op het EK 2017 in eigen land.
Daarnaast maakt de KNVB voor elke club 20.000 euro beschikbaar voor projectmatige ondersteuning en krijgt elke club een voucher van 10.000 euro te besteden op de KNVB Campus. Deze 30.000 euro per club in het betaald voetbal is een totale investering van circa 1 miljoen euro.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing