Tissot wordt eerste officiële tijdopnemer van de NBA

Tissot wordt eerste officiële tijdopnemer van de NBA
  • Sponsoring
  • 6 okt 2015 @ 11:46
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSportmarketingSponsoring

NBA en Tissot hebben een zesjarig wereldwijd partnerschap aangekondigd waarbij het Zwitserse uurwerkenmerk de eerste officiële tijdopnemer wordt van de NBA, de Women's National Basketball Association (WNBA) en de NBA Development League (NBA D-League). Het contract heeft volgens Forbes een waarde van 200 miljoen dollar (178 miljoen euro).

Tissot heeft zich aan verschillende sporten en bonden verbonden. Het is onder meer de official timekeeper bij de MotoGP, wereldkampioenschappen wielrennen en tijdens wedstrijden voor de Rugby 6 Nations. De samenwerking met de NBA is het grootste partnerschap van Tissot in zijn 160-jarige geschiedenis.

Tissot zal met de NBA samenwerken om een geïntegreerd timingsysteem te ontwikkelen. Dat nieuwe systeem voor exacte tijdopneming, inclusief de schotklokken van het merk Tissot, zal geïmplementeerd worden in alle 29 NBA arena's vanaf het NBA-seizoen van 2016-17.

'Tissot is bijzonder trots om deel uit te maken van de NBA en een band te scheppen met de spelers en de fans', vertelt François Thiébaud, directeur van Tissot. 'De emotie en de teamgeest achter deze sport zullen zich verder vertalen in onze producten. Het is ons werk om tijd aan te kleden. We maken mooie en correcte stukken die ook emotie tonen en dat is nu eenmaal waar sport, en de NBA in het bijzonder, om draait.'

'Bij basketbal telt elke seconde – of elk tiende van een seconde – en dit nieuw partnerschap met Tissot zorgt voor supermoderne timingtechnologie in bijna elke NBA-arena', vertelt NBA-hoofd Adam Silver. 'We zijn trots dat we kunnen samenwerken met Tissot, een merk met wereldklasse en een rijke geschiedenis inzake het ontwikkelen van innovatieve en betrouwbare systemen om tijd bij te houden.'

Bovendien zal het uurwerkenbedrijf de wereldwijde licentierechten voor uurwerken, horloges, klokken en uurwerkaccessoires voor alle NBA-teams in handen krijgen. Tissot zal ondersteuning bieden voor het partnerschap in al zijn winkels overal ter wereld.

Het startschot voor dit partnerschap wordt deze week gegeven tijdens de NBA Global Games 2015-16 waarbij er zes NBA-teams zeven gewone seizoenswedstrijden en preseizoenswedstrijden zullen spelen in zes landen. Tissot wordt ook de officiële tijdopnemer en het officiële uurwerk voor diverse evenementen van de liga, inclusief NBA All-Star, NBA Draft gepresenteerd door State Farm Samsung NBA Summer League en NBA Global Games.

Als onderdeel van het partnerschap zal Tissot investeren in alle NBA-teams en uitzendingspartners van de liga. Bovendien zullen Tissot en de NBA op wereldwijde basis samenwerken door middel van evenementen, marketing, media en de lancering van nieuwe creatieve reclame met de NBA als onderwerp.  

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken