Minder (sponsor)inkomsten, KNSB slankt af

Minder (sponsor)inkomsten, KNSB slankt af
  • Sponsoring
  • 5 nov 2015 @ 16:46
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SchaatsenSponsoring

De KNSB gaat 1,7 miljoen euro bezuinigen op de kosten. Dat komt voornamelijk neer op een afslanking van de organisatie. Het bondsbureau zal krimpen met circa 30 procent. Net als bij veel andere sporten heeft de schaatssport te maken met structureel teruglopende inkomsten, zoals het verder afnemen van sponsorinkomsten en subsidies als Lottogelden.

De KNSB zegt zich aan te passen aan een veranderende markt om zo een gezonde financiële basis te creëren voor de toekomstige organisatie van de schaatssport. Een groot deel van de bezuinigingen van 1,7 miljoen euro door inkrimping van het personeel.

In april 2014 heeft de Ledenraad van de KNSB besloten om in te zetten op een zogenaamd groeiscenario, het investeren uit eigen vermogen om de ambities verder te kunnen realiseren op het gebied van topsport, sportparticipatie en fanbeleving. In de evaluatie deze maand is geconstateerd dat er, ondanks de vorderingen die zijn gemaakt op de diverse ambities, nog stappen nodig zijn om dit te vertalen naar structurele nieuwe inkomsten.

Theo Fledderus, interim algemeen directeur KNSB: 'Samen met onze partners zijn er mooie resultaten geboekt om de prestaties en het plezier in de schaatssport te bevorderen. Net als bij veel andere sporten hebben we te maken met teruglopende sponsorgelden en subsidies als Lottogelden. De terugloop van het aantal leden heeft een beperkt effect op de teruglopende inkomsten. Het nog uitblijven van structurele nieuwe inkomsten maakt dat we als KNSB genoodzaakt zijn om af te slanken. Prioriteit is nu om een gezonde financiële basis te creëren. Van daaruit werken we aan de toekomst voor de schaatssport met nieuwe verdienmodellen en samenwerkingsverbanden.' 

Hoofdsponsor van de KNSB is KPN. Powerbar, Rex International en Fila zijn suppliers van de schaatsbond. De NOS, Telegraaf en Sky Radio zijn mediapartners, terwijl ATP de official travel partner is.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken