Philips en PSV plaatsen innovatie centraal in nieuw sponsorcontract
- Sponsoring
- 7 nov 2015 @ 09:30
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 7 nov 2015 @ 09:30
- Redactie Sponsoring
Philips en PSV verlengen vandaag de langste sponsorrelatie van Nederland, waarbij Philips de grootste cosponsor van een club in de Eredivisie wordt. Met dit contract is de naam ‘Philips Stadion’ vastgelegd voor de komende tien jaar. Daarnaast is er een uitgebreid sponsorcontract voor de komende vijf jaar afgesloten. Bovendien komt vanaf het seizoen 2016/’17 de vermelding Philips founder PSV voor tien jaar op de mouw van de wedstrijdshirts te staan. Philips betaalt 3 miljoen euro per jaar aan de club.
Het doel van beide partijen is om in de samenwerking focus op innovatie te leggen, wat aansluit bij de sportieve ambities van PSV en de merkpositionering van Philips ‘Innovation and you’. De overeenkomst tussen Philips en PSV vertegenwoordigt de komende vijf jaar een waarde van 3 miljoen euro op jaarbasis.
Hans de Jong (CEO Philips Benelux): 'Philips is trots op het lange en succesvolle partnerschap met PSV. De betrokkenheid bij onze club is en blijft groot en we leggen de komende jaren de focus op een inhoudelijke samenwerking, gezamenlijk innoveren en daarmee waarde creëren voor elkaar. Wij richten ons bij Philips op de impact van onze innovaties op het leven van mensen. Een voorbeeld hiervan is de net gerealiseerde LED-veldverlichting in het Philips stadion en hiermee is voor ons het Philips stadion een wereldwijd voorbeeld geworden. Ook zien we mogelijkheden om op het gebied van gezondheid innovaties met PSV toe te passen als showcase.'
Ook PSV-directeur Toon Gerbrands is verheugd over de nieuwe afspraken. 'Philips en PSV zijn door hun geschiedenis onlosmakelijk met elkaar verbonden. Deze nieuwe overeenkomst stelt PSV in staat om zich de komende jaren commercieel gezien structureel te verbeteren. De ambitie van PSV op sportief gebied ligt hoog en het hebben van partners die ons ook met de laatste technologie ondersteunen om onze prestaties continue te verbeteren, is daarbij van groot belang. Philips begrijpt als geen ander dat wij op zoek zijn naar innovaties waar wij als voetbalclub beter van worden. Voetbal staat bij ons op de eerste plaats. Iedere toepassing waarmee wij het topsportklimaat kunnen verbeteren, juichen we toe.'
De samenwerking tussen Philips en PSV bestaat al 102 jaar en is uniek in Nederland én Europa. Medewerkers van Philips richtten de club op in 1913 en de onderneming is altijd nauw betrokken geweest bij de activiteiten van PSV. Met de vernieuwde overeenkomst onderstreept Philips deze betrokkenheid.
Eerder vanochtend zei PSV in De Telegraaf te verwachten dat de sponsoring door Philips en die van de komende nieuwe hoofdsponsor samen boven de 6 miljoen euro uitkomen. Dat is minder ambitieus dan de Brabantse club eerder was. In juni sprak men voor het hoofdsponsorschap nog over een totaalbedrag op Ajax-niveau, dus tussen de 8 en 10 miljoen euro.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing