Unilever en Coop Supermarkten partner van de Cruyff Foundation
- Sponsoring
- 16 nov 2015 @ 09:22
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - PartnershipSportMaatschappij
- 16 nov 2015 @ 09:22
- Redactie Sponsoring
De Cruyff Foundation heeft een partnerovereenkomst gesloten met Unilever en Coop Supermarkten om nog meer jeugd in beweging te brengen en te houden. De partnerships zijn bekrachtigd met de overhandiging van het bord met de 14 regels van Johan Cruijff die op ieder Schoolplein14 en Cruyff Court wereldwijd terug te vinden zijn. Niels Meijer, directeur van de Cruyff Foundation, overhandigde deze regels vandaag aan Gerard de Koning, Commercieel Directeur Coop Supermarkten, en Sander Leenders, Customer Development Director bij Unilever in het bijzijn van mascotte Cruyffie.
Dankzij Unilever die haar partnerovereenkomst heeft verlengd heeft de Cruyff Foundation in een periode van drie jaar al meer dan 200 Schoolpleinen14 gerealiseerd.
Bart Kuppens, VP Marketing Unilever Benelux: 'Beweging onder kinderen vraagt continue aandacht. Het is niet alleen heel leuk om samen met andere kinderen te sporten, maar ook noodzakelijk voor de gezondheid. Ik vind het heel belangrijk om ons de komende jaren samen in te blijven zetten om kinderen – met en zonder beperking – te stimuleren in beweging te komen en te sporten.'
Vanuit de samenwerking met Unilever is in 2015 ook een succesvolle samenwerking met Coop ontstaan. Hieruit is dit jaar de zeer succesvolle Doekoe Schoolpleinactie tot stand gekomen. Met deze actie kon er bij Coop Supermarkten gespaard worden voor sport- en spelmaterialen voor een school en maakten maar liefst 10 scholen kans op een Schoolplein14. Unilever, Coop en de Cruyff Foundation vervolgen nu deze samenwerking om nog meer jeugd in beweging te brengen en te houden.
Gerard Koning, Commercieel directeur van Coop Supermarkten: 'Afgelopen jaar hebben we samen met Unilever en de Cruyff Foundation de zeer succesvolle Doekoe Schoolplein campagne gehouden, we hebben er samen voor gezorgd dat naast de commerciële doelstellingen ook de sociale doelstelling, de jeugd meer in beweging brengen, is behaald.'
Sander Leenders, Customer Development Director Unilever: 'Doekoe heeft bewezen dat we heel concreet en heel gericht het verschil kunnen maken door samen te zorgen voor sport- en spelmateriaal waardoor kinderen in de directe omgeving van de Coop winkels lekker samen kunnen spelen en bewegen. Ik vind het een prachtig voorbeeld van het maken van directe impact. Met veel plezier maak ik de impact samen met de Cruyff Foundation en Coop de komende jaren nog groter.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing