Ziggo wordt partner van StartupFest Europe 2016

Ziggo wordt partner van StartupFest Europe 2016
  • Sponsoring
  • 23 nov 2015 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnership

Ziggo zal als nationale en founding partner gaan samenwerken met StartupFest Europe 2016. Dit vormt de kern van een grote innovatieweek die van 24 tot 28 mei 2016 in heel Nederland plaatsvindt. In het hele land worden evenementen georganiseerd waarbij het ontwikkelen en aantrekken van talent, het vinden van investeringen en het sluiten van deals met het bedrijfsleven centraal staan.

Baptiest Coopmans, CEO van Ziggo: 'Het thema ondernemerschap en innovatie ligt Ziggo en moederbedrijf Liberty Global nauw aan het hart en is van groot belang voor onze klanten en onze communicatie- en entertainment business. We zijn trots op onze samenwerking met StartupFest en het programma voor 2016. Hiermee wordt veel aandacht gegeven aan start-ups en ondernemend Nederland. Het programma biedt start-ups veel mogelijkheden om hun kennis op het gebied van innovatie te vergroten, te netwerken en verder te groeien. De wisselwerking tussen het innovatieve & wendbare van start-ups en de slagkracht van grote bedrijven, zoals Ziggo is daarbij onmisbaar. We zien start-ups nadrukkelijk als de aanjagers van vernieuwing van zakelijk Nederland en als het midden- en kleinbedrijf - en zo mogelijk de grote bedrijven - van de toekomst.'

De StartupFest evenementen worden georganiseerd door de Nederlandse ‘innovatie-hubs’ en valt samen met het Europees voorzitterschap van Nederland in de eerste helft van 2016. Innovatie is daarbij een van de hoofdthema’s. Dit festival is geïnitieerd door Jim Stolze (oprichter TedxAmsterdam) en Constantijn van Oranje (vice-president International Circle of Influencers StartupDelta). Het team van StartupDelta ondersteunt hen bij de organisatie, de coördinatie en communicatie van het event.

Coderdojo
Tijdens het StartupFest zal Ziggo ook aandacht schenken aan CoderDojo, een internationale vrijwilligersbeweging die jongeren van 7 t/m 17 jaar leert programmeren, websites bouwen, apps ontwikkelen, programma’s en games te maken. Door te programmeren leren kinderen logisch en creatief denken, ontdekken ze de mogelijkheden van technologie en worden ze voorbereid op de banen én de start-ups van de toekomst. Ziggo is ambassadeur van CoderDojo en zet bijvoorbeeld eigen medewerkers in. Samen met CoderDojo en lokale partners heeft Ziggo de ambitie in 2016 minimaal 10.000 jongeren in Nederland kennis te laten maken met programmeren. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken