Ziggo wordt partner van StartupFest Europe 2016
- Sponsoring
- 23 nov 2015 @ 11:16
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringPartnership
- 23 nov 2015 @ 11:16
- Redactie Sponsoring
Ziggo zal als nationale en founding partner gaan samenwerken met StartupFest Europe 2016. Dit vormt de kern van een grote innovatieweek die van 24 tot 28 mei 2016 in heel Nederland plaatsvindt. In het hele land worden evenementen georganiseerd waarbij het ontwikkelen en aantrekken van talent, het vinden van investeringen en het sluiten van deals met het bedrijfsleven centraal staan.
Baptiest Coopmans, CEO van Ziggo: 'Het thema ondernemerschap en innovatie ligt Ziggo en moederbedrijf Liberty Global nauw aan het hart en is van groot belang voor onze klanten en onze communicatie- en entertainment business. We zijn trots op onze samenwerking met StartupFest en het programma voor 2016. Hiermee wordt veel aandacht gegeven aan start-ups en ondernemend Nederland. Het programma biedt start-ups veel mogelijkheden om hun kennis op het gebied van innovatie te vergroten, te netwerken en verder te groeien. De wisselwerking tussen het innovatieve & wendbare van start-ups en de slagkracht van grote bedrijven, zoals Ziggo is daarbij onmisbaar. We zien start-ups nadrukkelijk als de aanjagers van vernieuwing van zakelijk Nederland en als het midden- en kleinbedrijf - en zo mogelijk de grote bedrijven - van de toekomst.'
De StartupFest evenementen worden georganiseerd door de Nederlandse ‘innovatie-hubs’ en valt samen met het Europees voorzitterschap van Nederland in de eerste helft van 2016. Innovatie is daarbij een van de hoofdthema’s. Dit festival is geïnitieerd door Jim Stolze (oprichter TedxAmsterdam) en Constantijn van Oranje (vice-president International Circle of Influencers StartupDelta). Het team van StartupDelta ondersteunt hen bij de organisatie, de coördinatie en communicatie van het event.
Coderdojo
Tijdens het StartupFest zal Ziggo ook aandacht schenken aan CoderDojo, een internationale vrijwilligersbeweging die jongeren van 7 t/m 17 jaar leert programmeren, websites bouwen, apps ontwikkelen, programma’s en games te maken. Door te programmeren leren kinderen logisch en creatief denken, ontdekken ze de mogelijkheden van technologie en worden ze voorbereid op de banen én de start-ups van de toekomst. Ziggo is ambassadeur van CoderDojo en zet bijvoorbeeld eigen medewerkers in. Samen met CoderDojo en lokale partners heeft Ziggo de ambitie in 2016 minimaal 10.000 jongeren in Nederland kennis te laten maken met programmeren.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing