Clubs uit Jupiler League voeren actie tegen ALS

Clubs uit Jupiler League voeren actie tegen ALS
  • Sponsoring
  • 3 dec 2015 @ 09:24
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesActiesVoetbalMaatschappij

Voetbalclubs uit de Jupiler League zetten zich vanaf volgend weekend in voor een actie ter bestrijding van de ziekte ALS. Op vrijdag 11 december geeft een team van veertig fietsers via een tocht van FC Oss naar FC Volendam, het startsein voor een bijzondere samenwerking tijdens de derde periode in deze voetbalcompetitie. Daarin staat niet alleen de strijd om de periodetitel centraal, maar ook de strijd tegen ALS. Doel is het creëren van extra aandacht en het vergroten van het aantal deelnemers voor Tour du ALS 2016.

Helaas is een aantal clubs uit de Jupiler League met deze dodelijke ziekte in aanraking gekomen. Voorbeelden hiervan zijn het overlijden van voormalig cameraman Martin Veerman van FC Volendam en de huidige strijd van voormalig Fortuna Sittard-speler en ex-international Fernando Ricksen tegen de ziekte ALS.

Op vrijdag 11 december fietsen ruim 40 prominenten uit de wieler- en voetbalwereld, waaronder ex-spelers Keje Molenaar, Erik Meijer, directeur betaald voetbal Bert van Oostveen, scheidsrechter Reinold Wiedemeijer en de beide voorzitters van FC Oss en FC Volendam vanuit het stadion van FC Oss naar Volendam om hun steun aan dit initiatief te onderstrepen. Symbolisch brengen zij de wedstrijdbal voor de wedstrijd FC Volendam – FC Oss naar het Kras-stadion aan de Volendamse dijk.

Gedurende de derde periode is de samenwerking met divisiepartners Corendon en Southfields, op meerdere manieren zichtbaar in alle stadions binnen de Jupiler League. Marc Boele, algemeen directeur Coöperatie Eerste Divisie: 'Binnen de nieuwe positionering van de Jupiler League past dit partnership heel goed bij ons initiatief om elke periode een partner aan ons te binden, maar wat vooral fantastisch is dat we vanuit de collectieve basis van Jupiler League clubs samen met Corendon en SouthFields een bijdrage kunnen leveren aan de Tour du ALS. Zo strijden de clubs niet alleen onderling om de derde periodetitel, maar tevens gezamenlijk tegen de vreselijke ziekte ALS. Zowel op als buiten het voetbalveld trappen we ALS daarmee samen de wereld uit.'

Tour du ALS

De fietstocht in Frankrijk, in eerste instantie bedoeld als een klein evenement voor een besloten groep, is inmiddels uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerend sportief evenement. Onder het motto ‘Samen trappen we ALS de wereld uit’ beklimmen honderden fietsers, hardlopers en wandelaars jaarlijks de Mont Ventoux.

Gert-Jan Pijl, voorzitter van Tour du ALS: 'Het mooiste is dat het is ontstaan vanuit het familiegevoel. We begonnen met een kleine 25 mensen en nu is de familie uitgegroeid tot een dikke tweehonderd vrijwilligers, allemaal met hun eigen kwaliteiten en netwerk.'

Tour du ALS streeft ernaar om jaarlijks maximaal 1.500 deelnemers te genereren die ieder € 1.500,- bijeenbrengen, voor iedere ALS-patiënt die Nederland telt. 'Om te helpen deze ambitie te realiseren en het evenement verder te professionaliseren is de Tour du ALS een samenwerking aangegaan met sportmarketingbureau SportVibes. Zij zijn ook nauw betrokken geweest bij het tot stand komen van deze prachtige samenwerking met de Jupiler League.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken