51.000 mensen nemen Unox Nieuwjaarsduik

51.000 mensen nemen Unox Nieuwjaarsduik
  • Sponsoring
  • 1 jan 2016 @ 19:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

Vergeleken met voorgaande edities was het vandaag een warm bad voor de tienduizenden Nieuwjaarsduikers. Met zo’n negen graden is de temperatuur van het water uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar. Daarom gaat vandaag -de 56ste editie van de Nieuwjaarsduik- de boeken in als warmste duik ooit. Een recordaantal van 51.000 mensen dook op meer dan 137 locaties het water in.

Met een buitentemperatuur van 8 graden en een gevoelstemperatuur van 5 graden voelde het zeewater best aangenaam. 'Toch is het ijzig koud als je weer uit het water komt', vertelt Arwin van Heck uit Zevenbergen, die dit jaar voor de 12e keer meedeed. 'Snel afdrogen, muts op en een kop erwtensoep zijn dan de ingrediënten om het weer snel warm te krijgen.'

De grootste duik vond zoals elk jaar in Scheveningen plaats, hier doken tienduizend deelnemers het Noordzeewater in. Brand Manager Jan-Paul Bruins van Unox: 'We zijn trots dat we deze mooie Nederlandse traditie in ere kunnen houden en gezien het groeiend aantal deelnemers kunnen we stellen dat deze 1 januaritraditie springlevend is.'

Unox begrijpt als geen ander dat mensen het nieuwe jaar goed willen inluiden. Ook de mensen die een extraatje kunnen gebruiken, zoals gezinnen die afhankelijk zijn van Voedselbanken Nederland. Unox steunt daarom met de 56ste editie van de Nieuwjaarsduik Voedselbanken Nederland. Voor elke deelnemer aan de duik in Scheveningen doneert Unox één euro. Bruins:  'Behalve het doneren van 10.000 euro werven we vandaag donateurs voor Voedselbanken Nederland.'

www.unox.nl

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken