Corendon stopt met turbulente schaatssponsoring

Corendon stopt met turbulente schaatssponsoring
  • Sponsoring
  • 25 jan 2016 @ 10:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsorshipMarketing

Corendon trekt zich na dit seizoen terug uit het schaatsen. Het toerismebedrijf heeft zijn buik vol van al het geruzie afgelopen jaar in Team Corendon. Een terugkeer als schaatssponsor lijkt op dit moment onwaarschijnlijk.

'We waren graag doorgegaan tot en met de Olympische Spelen van 2018, maar er is te veel gebeurd waardoor we nu een andere afweging maken', aldus Corendon-topman Atilay Uslu tegen De Telegraaf. 'We zijn klaar in het schaatsen. Of we ooit terugkeren? Zeg nooit nooit, maar er zijn geen plannen in die richting.'

Vorig seizoen was er voortdurend ruzie binnen Team Corendon. Zo botste Jan Blokhuijsen tijdens de NK afstanden publiekelijk met trainer Jan van Veen en werd onder anderen Koen Verweij geschorst nadat hij het vertrouwen opzegde in Van Veen en teammanager Chiel van Praag.

Zowel Blokhuijsen als Verweij rijdt inmiddels niet meer voor de ploeg, die dit seizoen bestaat uit Marrit Leenstra, Lotte van Beek, Marije Joling, Renz Rotteveel, Sjoerd de Vries en Bob de Jong, die bezig is aan zijn laatste seizoen.

'Toen wij begonnen, wilden we het beste team worden. Het was dat of niets. Het is helaas het laatste geworden', zegt Corendon-baas Uslu tegen de NOS. 'Wat vorig jaar allemaal gebeurd is, vind ik heel jammer. Ik ga niet natrappen. Wat ik geleerd heb, is dat schaatsen een heel klein wereldje is waarin conflicten eindeloos blijven doorsudderen. Er wordt altijd achterom gekeken, nooit naar voren. Iedereen heeft weleens ruzie, ik ook. Dan praat ik het uit en ga verder. Dat is in het schaatsen onmogelijk.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken