Vierdaagse Nijmegen en ADE blijven grootste evenementen
- Sponsoring
- 7 jan 2016 @ 11:24
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - EvenementEntertainmentOnderzoek
- 7 jan 2016 @ 11:24
- Redactie Sponsoring
Vierdaagse Nijmegen behaalt in 2015 wederom de eerste plaats in de Top-100 van de Respons Evenementen Monitor. Daarmee blijft de Vierdaagse, de combinatie van de afstandsmarsen en de feesten, het grootste vrij toegankelijke evenement in Nederland. Het grootste niet-gratis evenement van Nederland was afgelopen jaar het Amsterdam Dance Event (ADE).
Na de Vierdaagse volgen op de tweede en derde plaats andere evenementen dan vorig jaar: 3FM Serious Request (het 'Glazen Huis') staat op de tweede plaats, de Tilburgse Kermis staat op plek drie.
Net als vorig jaar eindigt het Amsterdam Dance Event (ADE) op de eerste plaats in de categorie van grootste entree heffende evenementen. Daarmee blijft ADE groter dan het International Film Festival Rotterdam (IFFR) dat op de tweede plaats eindigt.
Sinds 2009 worden de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen en Vierdaagsefeesten als één evenement meegenomen in de Top-100. Sindsdien staat de Vierdaagse ieder jaar bovenaan de landelijke ranglijst als evenement met de meeste bezoeken. Met respectievelijk 2,3 miljoen bezoekers behaalt de Vierdaagse de hoogste score op het aspect bezoekaantal. Vierdaagsefeesten Nijmegen behaalt tevens de eerste plaats in de top-5 festivals van Nederland. De Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen behalen de derde plaats wanneer gekeken wordt naar de top 5 sportevenementen.
De Top-100 van Respons Evenementen Monitor bestaat sinds 2013 uit twee ranglijsten: een Top-50 Entree Heffende Evenementen en een Top-50 Vrij Toegankelijke Evenementen. De beide ranglijsten komen tot stand op basis van drie indicatoren: bezoekaantal, mediabereik en social media. Het aantal bezoeken is de belangrijkste indicator. Mediabereik, uitgedrukt in MBE (MediaBereikEenheden), is de media-exposure van een evenement. Sinds 2011 wordt ook populariteit op social media (het aantal ‘likes’ en volgers op Facebook en Twitter) als indicator meegenomen bij het vaststellen van de ranglijsten.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- ADE
- events
- 3FM
- Nijmegen
- Glazen Huis
- evenementen
- IFFR
- Tilburgse Kermis
- Top-100
- Vierdaagse
- Serious Request
- Respons Evenementen Monitor
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing