Moët & Chandon verlengt sponsorship Concertgebouw

Moët & Chandon verlengt sponsorship Concertgebouw
  • Sponsoring
  • 15 feb 2016 @ 10:32
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingKunst & CultuurSponsorshipMerken

Moët & Chandon en Het Koninklijk Concertgebouw hebben hun sponsorship verlengd tot en met 2020. ’De feestelijkheid van een glas mooie champagne en de betovering van een beroemde concertzaal passen uitstekend bij elkaar’, aldus de twee merken. De samenwerking tussen het wereldberoemde champagnehuis en de Amsterdamse concertzaal loopt al vele decennia.

Bob Bron, directeur Moët Hennessy Nederland: 'Als directeur Nederland van het merk Moët & Chandon - wat al sinds 1743 bekend staat als dé champagne van succes en glamour - vind ik dat een glamoureuze en fameuze partner als Het Koninklijk Concertgebouw niet mag ontbreken. Het zijn beide iconen met een geweldige historie die 'grandeur & generositeit' hoog in het vaandel hebben staan. Kortom, een perfect partnerschap.'

Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw: 'Het Concertgebouw is zeer verheugd dat Moët & Chandon hun sponsorship verlengt. De samenwerking stelt ons in staat dit prachtige gebouw, dat voor 95%  privaat gefinancierd is en de concerten uit de Eigen Programmering van Het Concertgebouw op topniveau te houden.'

Als ‘s werelds meest geliefde champagnehuis, neemt Moët & Chandon het voortouw op het gebied van innovatie. Sinds de begindagen van Claude Moët, in 1743, heeft het huis gedurfde stappen genomen en creëerde nieuwe feestelijke tradities, zoals sabrering, champagnetorens en het dopen van schepen. Door Jean-Remy Moët’s expansie naar internationale markten, reeds in de 18e eeuw, wordt Moët & Chandon vaak aangehaald als ‘s werelds eerste internationale luxury brand. 

Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. De concertzaal heeft een grote traditie op het gebied van legendarische concerten van muzikale grootheden. Met meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 700.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de best bezochte concertzalen ter wereld. Het Concertgebouw Café trekt daarnaast jaarlijks ruim 100.000 bezoekers. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een privaat gefinancierde kunstinstelling met een rijke traditie op het gebied van (concert)sponsoring en fondsenwerving. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken