2Basics lanceert eSports-concept met sponsor YoungCapital

2Basics lanceert eSports-concept met sponsor YoungCapital
  • Sponsoring
  • 8 mrt 2016 @ 12:04
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online gamingEntertainmentEvenementInnovatie

De Dutch College League is vandaag gelanceerd. In de Hilversumse bioscoop Vue klonk het startsein voor de allereerste studenten eSports-competitie van Nederland. Dit nieuwe concept wordt door breedtesport- en marketingbureau 2Basics samen met tv-producent Watertube gelanceerd. Hoofdsponsor is YoungCapital.

Deze nationale eSports competitie is in het leven geroepen in samenwerking met de studenten eSportsverenigingen onder de naam: YoungCapital Dutch College League. De competitie kent twee niveaus: de Premier League voor de top en de Talent League voor de breedte. YoungCapital heeft zich als hoofdsponsor en launching partner verbonden aan de Dutch College League.

De Dutch College League betekent een doorbraak voor eSports in Nederland. In de Premier League spelen 6 teams van 5 personen elke week tegen elkaar in de bioscoop. De overige teams doen mee aan de Talent League, die online gespeeld wordt. Het gespeelde spel is League of Legends, één van de meest populaire spellen wereldwijd, maandelijks door meer dan 67 miljoen mensen gespeeld. 

Op 14 juni vinden de Grand Finals plaats. Het winnende team mag vervolgens, door bemiddeling van de Nederlandse E-Sport Bond, Nederland vertegenwoordigen op het IesF World Championship voor landenteams eind van het jaar. Teams kunnen zich tot en met 23 maart aanmelden.

'eSports heeft enorme marketing-potentie'

Ruben Houkes, oud-wereldkampioen judo en partner van 2Basics: 'We kwamen in aanraking met deze voor ons nieuwe wereld en verbaasden ons over de grootte en de marketingpotentie ervan. De top in eSport is echt goed geregeld, maar daaronder zagen wij mogelijkheden om net als in voetbal voor de breedte een competitie op te zetten waar je wekelijks op een bepaalde locatie tegen elkaar speelt. Een competitie waar je aan mee kan doen en die je on- en offline kan volgen.'

Een belangrijk aspect van eSports is, net als bij andere sporten, het gezamenlijk bekijken van de wedstrijden tussen topteams. De WK-finales van het spel League of Legends worden live gespeeld in enorme stadions voor de ogen van soms wel 40.000 man, terwijl miljoenen mensen de wedstrijd thuis streamen. Ook de Dutch College League is ter plekke of op afstand te volgen. Gamefans kunnen de wedstrijden die live gespeeld worden, in de game arena van Vue Hilversum bijwonen en meebeleven op het grote scherm. Daarnaast heeft de Dutch College League eigen kanalen op YouTube en Twitch voor live streaming. Extra bijzonder is dat FOX Sports de Dutch College League zal uitzenden vanaf eind maart. Een grote erkenning voor eSports in Nederland.

YoungCapital stapt in eSports

League of Legends is een immens populair spel, vooral ook onder studenten. YoungCapital, marktleider voor recruitment van jong talent, verbindt haar naam drie jaar lang aan de Dutch College League en wil met de samenwerking laten zien dat competitief gamen niet zomaar een spelletje is, maar ‘serious business’ voor ‘serious talent’. Suzanne van der Cammen, Head of Marketing & Communications bij YoungCapital: 'Gamers beschikken over bijzondere kwaliteiten die voor werkgevers van grote toegevoegde waarde zijn, dat hebben we vaak gezien bij onze eigen kandidaten. De beste resultaten bereik je in eSports, net als op de werkvloer, alleen met talent, teamwork en toewijding.'



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken