FC Barcelona verlengt en verhoogt sponsoring Unicef

FC Barcelona verlengt en verhoogt sponsoring Unicef
  • Sponsoring
  • 3 mrt 2016 @ 12:32
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipMaatschappijVoetbal

FC Barcelona heeft zijn samenwerking met kinderhulporganisatie Unicef verlengd tot 2020. De voetbalclub verhoogde ook de jaarlijkse financiële bijdrage van anderhalf naar 2 miljoen euro. Door het vernieuwde akkoord spelen Unicef-ambassadeur Messi wen zijn ploeggenoten ook de komende vier jaar met het logo van de organisatie op de borst.

'We schenken voortaan twee miljoen euro en bevestigen daarmee ons engagement voor de meisjes en jongens die het meest kwetsbaar zijn', meldt FC Barcelona op de eigen clubwebsite. 'Sinds het originele akkoord, ondertekend op de hoofdzetel van de Verenigde Naties in New York, heeft de club meer dan één miljoen kinderen geholpen met allerlei projecten over de hele wereld.'

Barcelona, dat lang zonder shirtsponsor speelde, strikte in september 2006 Unicef voor een plekje op het shirt. Een bijzonder contract, want het is de club die betaalt: een jaarlijks bedrag met zes nullen wordt gestort aan de VN-hulporganisatie.

Sinds 2011 heeft de Spaanse landskampioen ook een betalende shirtsponsor: aanvankelijk Qatar Foundation, later Qatar Airways. Met die vliegtuigmaatschappij wordt momenteel onderhandeld over contractverlenging. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken