Leene Communicatie start communicatieproeftuin met sponsorschap Nuon Solar Team

Leene Communicatie start communicatieproeftuin met sponsorschap Nuon Solar Team
  • Sponsoring
  • 23 mrt 2016 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Partnership

Leene Communicatie verbindt zich dit jaar als exclusieve communicatiepartner aan het Nuon Solar Team, het studententeam van de TU Delft dat in 2015 in Australië wereldkampioen zonneracen werd. Leene Communicatie zal het team ondersteunen bij de PR, en gebruikt het sponsorproject zelf als proeftuin voor communicatie-innovatie.

Het Nuon Solar Team doet dit najaar mee aan de Sasol Solar Challenge in Zuid-Afrika, een zonnerace die in 2014 ook al werd gewonnen door de studenten van de TU Delft. De wedstrijd start in Pretoria, waarna de zonneauto’s het binnenland van Zuid-Afrika doorkruisen om te finishen in Kaapstad. Tijdens de race zal het bureaulogo van Leene Communicatie te zien zijn op de Nuna8S, de nieuwste zonneauto van het team.

Steffart Buijs, directeur/partner Leene Communicatie: ‘We kennen het Nuon Solar Team goed en dit project past uitstekend bij ons. Veel communicatievraagstukken waarmee wij bezig zijn, hebben te maken met innovatie, technologie en duurzaamheid. Dat lijken vaak ingewikkelde onderwerpen en het is de kunst om er zo over te communiceren dat je doelgroep het begrijpt, en dat je overtuigt of inspireert. De Nuna vertelt zo’n verhaal dat iedereen begrijpt en aanspreekt. Het is het verhaal van de toekomst, en daar maken wij graag deel van uit.’

Leene Communicatie wil de communicatie rond het Nuon Solar Team en de zonnerace gebruiken als communicatieve proeftuin. Steffart Buijs: ‘Wij willen experimenteren met nieuwe vormen van contentmarketing, communicatie en PR. Daarbij denken we onder meer aan real time-communicatie, nudging met content, virtual reality en het effectief inzetten van Instagram, Snapchat of Pinterest voor organisaties.’ Het bureau biedt in het kader van het sponsorproject bovendien communicatiestudenten de mogelijkheid om af te studeren en onderzoek te doen. Buijs: ‘Het Nuon Solar Team is een project met duizenden sympathisanten en er zijn al jarenlang tientallen bedrijven bij betrokken. Dit is een fantastische doelgroep: er is vertrouwen en betrokkenheid.’

Leene Communicatie helpt het Nuon Solar Team met mediarelaties en PR. De studenten krijgen advies en coaching van de adviseurs van Leene Communicatie. Ook biedt Leene Communicatie hands on ondersteuning op het gebied van free publicity, waarbij het bureau samenwerkt met Smart.PR en Clipit, die zich eveneens aan het Nuon Solar Team hebben verbonden. Leene Communicatie is al langer betrokken bij het Nuon Solar Team. In 2014 en 2015 verzorgde het bureau de PR in opdracht van hoofdsponsor Nuon.

http://www.nuonsolarteam.nl/  
http://www.leenecommunicatie.nl/

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken