Onna-Onna sponsort eerste 'all-female' rallyteam

Onna-Onna sponsort eerste 'all-female' rallyteam
  • Sponsoring
  • 31 mrt 2016 @ 11:11
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipDoelgroepSport

Aan de Libya Rally van medio april doet voor het eerst in de geschiedenis een 'all-female' rallyteam mee. Niet alleen de rijders zijn vrouw, maar ook de monteurs en het management. Hoofdsponsor van dit bijzondere project is Onna-Onna, de verzekeraar die zich specifiek richt op vrouwen.

Van 14 tot en met 21 april 2016 vindt dwars door de woestijn van Marokko de achtste editie van de Libya Rally plaats. De cross-country Libya Rally is met haar ruim 2700 kilometer, samen met de Dakar Rally een van de zwaarste rally’s ter wereld. Aan de start worden zo’n 400 participanten verwacht die deelnemen in de motor, auto en vrachtwagen categorieën. Onder de deelnemers bevindt zich dit jaar het eerste ‘all-female’ rallyteam ooit dat gaat deelnemen aan woestijnrally's. In dit Onna-Onna rallyteam zijn niet alleen de piloot en navigator vrouw, ook het team van monteurs en het teammanagement bestaat enkel uit dames. Het doel van het team tijdens de zware woestijnrace is het verleggen van grenzen en onzekerheden overwinnen.

Sascha Bloemhoff (teamcaptain en piloot) en Yvette Olde Monnikhof (navigator) reden vorig jaar al samen de Libya Rally. Bloemhoff: 'Wij stonden zo versteld van de verbazing van anderen over onze deelname, dat we van mening waren dat het groter, beter en professioneler moest. Het is hoog tijd om ook op dit terrein voorbeelden te hebben en vrouwen in de techniek zowel ervaring als een podium te bieden.'

De volharding van de vrouwen is voor aanvang van de rally al behoorlijk op de proef gesteld. 'Het lastigste tot nu toe was het vinden van vrouwelijke monteurs', aldus Bloemhoff. Het aantal vrouwelijke monteurs in Nederland is namelijk op één hand te tellen. 'We zijn uiteindelijk uitgekomen bij HAN Automotive van Hogeschool Arnhem Nijmegen en het Summa Automotive College. Vervolgens hadden we de uitdaging om de financiën rond te krijgen.'

Onno-Onno als hoofdsponsor

De dames zijn erg blij met Onna-Onna, dé verzekeraar voor vrouwen ('onna' betekent vrouw in het Japans). 'Precies de sponsor die wij nodig hebben', meldt teammanager Rachel Rietveld. Zij begeleidde eerder al Dakar-teams en weet hoe het eraan toegaat in de bivaks. 

Onna-Onna, de verzekeraar die zich nadrukkelijk richt op vrouwen, ondersteunt als trotse hoofdsponsor ‘s werelds eerste volledig vrouwelijke rallyteam in de strijd. De Aegon-dochter wil ondernemende vrouwen helpen zich financieel vrij te voelen. Dat begint met zelfvertrouwen, in het leven, in het werk en om dromen na te streven. Dat zelfvertrouwen geldt ook achter het stuur. Zeker nu uit onderzoek van Ruigrok Netpanel is gebleken dat meer dan de helft van de vrouwen in Nederland in de auto kampt met onzekerheden.

Geneviève Meerburg, managing director van Onna-Onna wil dit aanpakken. 'De verbondenheid die we ervaren met de missie van Sascha met onze ambities heeft ons ervan overtuigd de samenwerking aan te gaan.'

De rollen binnen het Onna-Onna rallyteam van piloot, navigator, teammanager en PR, Marketing & Communicatie en monteurs worden vervuld door Sascha (Noord-Holland), Yvette (Utrecht), Rachel (Zuid-Holland), Inge (Overijssel) en Rian (Gelderland). De dames doen mee aan de rally in de categorie Auto/SSV/Buggy. Sascha en Yvette zullen met z’n tweeën in een geprepareerde Toyota Landcruiser HDJ80 door de woestijn manoeuvreren. De 4X4 zullen de dames nodig hebben om de zandduinen te trotseren.

De Libya Rally wordt in Nederland uitgezonden op RTL7. Daar zal ongetwijfeld ook veel aandacht worden besteed aan Les Gazelles, zoals het vrouwenteam zichzelf noemt. 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken